ارتودنسی در شهر قدس

بازآرایی وضعیت کج، منحنی یا نامنظم دندان مطابق با ساختار دهان به دلایل مادرزادی یا پس از تولد را در علم ارتودنسی مورد بررسی قرار می دهند. متخصصان ارتودنسی در شهر قدس با انجام دقیق ترین روش های درمانی برای رسیدن به سریعترین نتایج و زیبا ترین لبخند ها همراه شما عزیزان است.

 

چرا مشکلات ارتودنسی رخ می دهد؟

تمام اختلالات مربوط به دلیل عقب ماندگی فک پایین، دندان های کج یا اصلاح دندان های کج رخ می دهد. در این موارد با توجه به سن بیمار تغییراتی در روش درمانی ایجاد می شود. اگر بیمار در سنین نوجوانی باشد و دچار مشکلات فک بالا یا پایین باشد با روش های ارتودنسی قابل درمان است.

سیم ارتودنسی

اگر بیمار بالغ باشد، اختلالات اسکلتی شدید با همکاری ارتودنسی و جراحی درمان می شود. ناسازگاری فک ممکن است به دلیل اختلال در عملکرد (مانند تنفس دهان) رخ دهد. در بیماری که از طریق دهان نفس می کشد، فک بالا معمولاً به شکل V است.

در زمینه ارتودنسی کودکان در شهر قدس استفاده از پستانک یا شیشه شیر به مدت طولانی، مکیدن انگشت شست، جویدن ناخن و …. عاداتی مانند اختلالات ارتودنسی باید هر چه زودتر درمان شوند (سنین 7-10). با استفاده از این مراقبت های ویژه از تغییر شکل اسکلتی جلوگیری می شود. اگر این عادت‌ها در سنین پایین مورد توجه قرار گیرد، می‌توان با برخی از روش های پزشکی از آنها پیشگیری کرد.

تنگی اسکلتی در فک بالا با کمک دستگاه های ارتودنسی قابل درمان است. گاهی اوقات بیمار ابعاد استخوان فک را از یکی از والدین و ابعاد دندان را از دیگری به ارث می برد. اگر فک بزرگ و دندان کوچک باشد، دندان ها از هم فاصله می گیرند یا برعکس. این عدم تناسب در اندازه باعث تراز نبودن دندان ها می شود که به شکل های مختلف خود را بروز می دهد.

شمای سه بعدی ارتودنسی

بزرگتر بودن زبان از حد معمول و وجود حفره های دندان در دهان نیز باعث ایجاد فاصله بین دندان ها می شود. اگر استخوان فک کوچک و دندان ها بزرگ باشند، دندان ها در فک قرار نمی گیرند و شلوغی ایجاد می شود.

یکی دیگر از دلایل کج شدن دندان ها، از دست دادن زودهنگام یا دیررس دندان های شیری است. هر دندان شیری زمان افتادن دارد. به عنوان مثال، اگر دندان شیری که باید در 10 سالگی بیفتد، در 8 سالگی بیفتد، سایر دندان های دهان به داخل این شکاف حرکت می کنند و دندانی که باید بیرون بیاید نمی تواند جایی برای رشد خود پیدا کند. این دندان شروع به فشار آوردن به قسمت خارجی یا داخلی قوس دندانی می کند یا در برخی موارد نهفته باقی می ماند.

 

روش های درمان ارتودنسی در شهر قدس

در درمان ارتودنسی روش های مختلفی متناسب با ساختار دهان فرد بیمار اجرا می شود. این روش های درمانی شامل موارد زیر می شود؛

  1. ارتودنسی متحرک
  2. ارتودنسی ثابت
  3. براکت های شفاف
  4. براکت های فلزی

 

بازبینی ارتودنسی

1- ارتودنسی متحرک

 

به دلیل این که 90 درصد آمادگی این روند درمان در محیط آزمایشگاهی انجام می شود، زمان ویزیت بیمار به کلینیک دندانپزشکی قدس کوتاه است. در صورت تمایل می توان آارتودنسی متحرک را به راحتی از دهان خارج کرد. مانعی در زندگی اجتماعی، جلسات، سخنرانی ها و موقعیت های خاص ایجاد نمی کند.

بخشی که می توان آن را به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفت این است که موفقیت درمان بیشتر مواقع به همکاری بیمار بستگی دارد. تمیز کردن دندان ها و دستگاه ارتودنسی متحرک بسیار آسان تر است زیرا به راحتی خارج می شود. سیم های متحرک هیچ ضرری ندارند زیرا به سطح دندان چسبانده نمی شود.

 

2-  ارتودنسی ثابت

این روش درمانی است که توسط پزشک متخصص با براکت هایی که به سطح دندان ها متصل می شوند انجام می شود. انواع مختلفی از ارتودنسی ثابت در کلینیک قدس ارائه می شود. براکت های ثابت به سطح دندان چسبانده می شود و به این دلیل فقط توسط متخصص جدا می شود. هدف از ارتودنسی در شهر قدس به دست آوردن لبخندی زیبا و شیک با هدف قرار دادن دندان ها به صورت منظم و سازگاری با ساختار صورت فرد است.

 

3- ارتودنسی نامرئی

مهم ترین مسئله در درمان ارتودنسی بزرگسالان، استفاده از بریس های شفاف با موضع زیبایی است. بریس های شفاف ساخته شده از سرامیک نزدیک ترین رنگ را به رنگ دندان دارند. در زندگی اجتماعی به طرز محسوسی شفاف است. براکت‌های شفاف مانند براکت‌های فلزی عملکرد مناسبی دارند ولی کمتر به چشم می آیند. بریس های شفاف معمولا برای بزرگسالان توصیه می شود. قیمت بریس های شفاف با توجه به مواد و روش درمانی مورد استفاده متفاوت است.

 

4- براکت های فلزی

براکت های فلزی که یکی از قدیمی ترین روش ها در درمان های ارتودنسی است، با چسباندن سیم ها به سطح دندان اعمال می شود. تحت نظر پزشک گذاشته و برداشته می شود. در بیمارانی که نگرانی های زیبایی ندارند به راحتی استفاده می شود. از آنجایی که بار مورد نظر با براکت های فلزی به دندان وارد می شود، دوره درمان کوتاه است.

 

بریس ها چگونه به یکدیگر وصل می شوند؟

ارتودنسی نوعی درمان با پلاک شفاف است که به آن جدیدترین تکنولوژی درمان پلاک می گویند. درمان ارتودنسی شفاف یکی از قدیمی ترین روش ها در درمان های ارتودنسی است و موفقیت آن مورد تایید متخصصان این زمینه است. مرحله تولید الاینر های شفاف ارتودنسی ممکن است 1-2 هفته طول بکشد. پس از انجام اندازه گیری دیجیتالی بیمار برای قرار دادن الاینر، اولین و آخرین حالت درمان در محیط دیجیتال با سیستم کامپیوتری طراحی می شود. با سیستم‌های چاپ سه بعدی ، 15 یا 30 پلاک جداگانه مطابق با نیاز های بیمار تولید می‌شود. از آنجایی که ارتودنسی نامرئی قابلیت جابجایی دارد، از دندان های بیمار در مقابل پلاک محافظت می کند.

 

 

آیا درمان ارتودنسی در هر سنی قابل انجام است؟

در درمان ارتودنسی محدودیت سنی وجود ندارد. با این حال، برنامه ریزی و مدت درمان ممکن است متناسب با سن بیمار متفاوت باشد. در سال های اخیر، استفاده از ارتودنسی بزرگسالان در سراسر جهان رایج تر شده است. با استفاده از براکت های سرامیکی می توان نگرانی های زیبایی بیماران را به حداقل رساند. در سال های اخیر، درمان ارتودنسی شهر قدس یا درمان هایی که می توان با استفاده از الاینرهای شفاف انجام داد، جایگزین مناسبی برای براکت های فلزی، ارتودنسی بزرگسالان است.

طراحی فشار ارتودنسی

آیا درمان ارتودنسی یک روش درمانی دردناک است؟

جلسه اول و جلسات استراحت کاملاً بدون درد و ساده است. با این حال، هنگامی که سیم ها برای اولین بار روی دندان ها قرار داده می شوند، ممکن است زخم روی گونه ها ایجاد شود. این زخم ها در عرض 1 هفته خود به خود بهبود می یابند. در موارد نادر (شکستگی براکت، شکستن سیم و غیره) ممکن است باعث ایجاد آسیب داخل دهانی می شود.

چنین مشکلاتی با مداخله پزشک قابل حل است. علاوه بر این، در اولین جلسه به بیماران “موم مخصوصی” داده می شود و بیمار می تواند این موم را روی ناحیه ای که سیم درد می کند قرار دهد و از تحریک بیش از حدی که ممکن است در طول مدت زمان مراجعه به پزشک ایجاد شود جلوگیری کند.

با این حال، این درد در عرض 3-4 روز خود به خود از بین می رود. پس از چسباندن بریس ها، دندان ها را می توان به راحتی مانند قبل مسواک زد. در هنگام مسواک زدن خطر شکستن یا بیرون آمدن بریس وجود ندارد. با این حال، از آنجایی که سیم نیاز به تمیز کردن دقیق‌تر دارد، مسواک زدن کمی دقیق‌تر انجام می شود. به این منظور می توان از برس های ارتودنسی با طراحی خاص و برس های رابط استفاده کرد.

 

بعد از نصب سیم ها چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

از غذاهای سفت که ممکن است باعث شکستن بریس ها شوند، خودداری کنید.

مواد غذایی سفت مانند سیب و گلابی را باید با بریدن به قطعات کوچک میل کرد نه با گاز گرفتن.

غذاهایی که دانه دارند مانند آلو و زیتون را نباید با دانه در دهان انداخت.

مصرف نوشابه به طور کلی ممنوع است.

از مصرف غذاهای چسبنده به دهان و دندان مانند آدامس و دمنوش باید خودداری شود.

 

طول مدت درمان ارتودنسی در شهر قدس

مدت زمان درمان ارتودنسی در شهر قدس با توجه به سن بیمار، شدت مشکل و تکنیک درمانی که باید اجرا شود متفاوت است. با این حال، هماهنگی کامل پزشک و بیمار مهم ترین عامل در کاهش طول دوره درمان است. اگر بیمار به طور مرتب به جلسه ویزیت می آید، از مراقبت های دهان و دندان خوبی برخوردار است، براکت ها و سیم ها را مکرر نمی شکند و … ، طول روند ارتودنسی در شهر قدس کاهش می یابد.

اگر برنامه ریزی به خوبی انجام شود و بیمار رضایت داشته باشد، حتی در شدیدترین موارد، طول درمان نباید بیش از 2.5 سال باشد. میانگین مدت درمان ارتودنسی در شهر قدس حدود 1.5 سال است.

کش ارتودنسی

آیا دندان های اصلاح شده با درمان ارتودنسی دوباره خراب می شوند؟

دندان های ما متحرک هستند. حتی افرادی که هرگز ارتودنسی نکرده اند ممکن است به دلیل اثرات نیروهای جویدنی در سنین بالا دچار کج شدن دندان ها شوند. در درمان ارتودنسی، پس از چسباندن بریس‌ها، زمان زیادی طول می‌کشد تا دندان‌ها به موقعیت‌های جدید خود عادت کنند و یک تکیه‌گاه استخوانی مناسب در اطراف آن ایجاد شود.

پس از برداشتن سیم ها، دندان ها باید تقویت شود تا خطر خرابی مجدد از بین برود. به این منظور می توان سیم های نازکی را به پشت دندان ها چسباند و یا پلاک های شفاف متحرک را به بیمار داد.

 

آیا بریس ها باعث پوسیدگی دندان می شوند؟

پس از چسباندن بریس ها به دندان ها، از پوسیدگی محافظت می شوند، به خصوص اینکه باکتری ها نمی توانند به زیر قسمت هایی که بریس ها چسبیده اند وارد شوند. با این حال، خطر پوسیدگی بیشتر از دهان بی سیم است، زیرا براکت ها باکتری های بیشتری را در اطراف خود نگه می دارند. این خطر زمانی از بین می رود که مراقبت از دهان خوب باشد و بریس ها به طور کامل تمیز شوند.

 

قیمت ارتودنسی در شهر قدس چقدر است؟

قیمت ارتودنسی در شهر قدس نسبت به کلینیک دندانپزشکی که ترجیح می دهید و موادی که باید استفاده شود متفاوت است. ارزیابی های انجام شده برای انتخاب یک کلینیک باید بر اساس عملکرد قیمت و موفقیت نتایج نهایی ارزیابی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان ارتودنسی در شهر قدس و بریس ها و تعیین وقت قبلی می توانید با کلینیک دندانپزشکی قدس تماس بگیرید و یا از طریق اینستاگرام کلینیک قدس با ما در تماس باشید.

پیمایش به بالا
به بالا بروید