کشیدن دندان

اگر دندان شما آسیب دیده یا پوسیده شده است و نمی توان ابتدا آن را با پر کردن یا روکش ترمیم کرد، ممکن است دندانپزشک شما کشیدن دندان را توصیه کند. زمانی که دندان شما قابل ترمیم نیست، کشیدن دندان ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. با این حال، دندانپزشک شما در طول مشاوره در مورد گزینه های دیگر نیز با شما صحبت خواهد کرد. اگر فکر می‌کنید ممکن است نیاز به کشیدن دندان داشته باشید، لطفا با کلینیک دندانپزشکی قدس در شهر قدس تماس بگیرید و نوبت بگیرید.

چرا دندان‌ها کشیده می‌شوند؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است نیاز به کشیدن دندان داشته باشید. برای مثال:

1. پوسیدگی شدید دندان
  2. بیماری لثه (بیماری پریودنتال)
  3. دندان شکسته‌ای که قابل ترمیم نیست.
  4. آبسه (عفونت دندان) روی لثه یا اطراف دندان
  5. دندان‌های شلوغ : زمانی که دندان‌های شما فضای کافی در فک شما وجود ندارند.
  6. دندان عقل نهفته

دندانپزشک شما معمولاً یک دندان را در جراحی دندان شما خارج می کند. اما گاهی اوقات در صورتی که کشیدن دندان شما پیچیده‌تر باشد، جراح دهان این عمل را در بیمارستان انجام می‌دهد. پس از کشیدن دندان معمولاً می‌توانید در همان روز به خانه بروید. ما در کلینیک دندانپزشکی قدس، بیش از چندین دندانپزشک مجرب در رسیدگی به تمام مسائل دندانپزشکی شما داریم. اگر دندان درد دارید یا فکر می‌کنید ممکن است نیاز به کشیدن دندان داشته باشید، با دندانپزشکان ما تماس بگیرید و ما خوشحال می‌شویم که به شما کمک کنیم.

آماده شدن برای کشیدن دندان

دندانپزشک شما نحوه آماده شدن برای کشیدن دندان را توضیح می‌دهد. آنها سابقه دندانپزشکی و پزشکی شما را بررسی می کنند. بسیار اهمیت دارد که آنها را در مورد شرایط پزشکی، آلرژی یا جراحی‌های اخیر و همچنین داروهایی که مصرف می‌کنید مطلع کنید. دندانپزشک شما با شما در مورد آنچه که اتفاق خواهد افتاد، از جمله دردی که ممکن است داشته باشید، صحبت خواهد کرد.

اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید، بپرسید. هیچ سؤالی بی مورد نیست اطلاع کامل به شما کمک می‌کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید و به شما امکان می‌دهد رضایت خود را برای انجام این روش اعلام کنید.

بیهوشی برای کشیدن دندان

معمولاً کشیدن دندان شما با بی حسی موضعی انجام می شود. به طور کامل درد را حس نمی‌کنید، اگرچه همچنان فشار را احساس خواهید کرد. شما در طول عمل هوشیار خواهید بود، بنابراین از آنچه اتفاق می‌افتد آگاه خواهید بود. اگر در مورد کشیدن دندان خود بسیار مضطرب هستید. ممکن است داروی آرام بخش تجویز شود که اضطراب را تسکین می‌دهد.

این دارو باعث خواب آلودگی شما می‌شود و به آرامش شما کمک می‌کند. استفاده از داروی بیهوشی دندانپزشکی برای کشیدن دندان تنها گزینه مناسب برای کودکان خردسال یا بزرگسالان است. اگر قرار است یک بیهوشی عمومی انجام دهید، دندانپزشک شما را برای انجام عمل شما را به بیمارستان معرفی می‌کند.

روش کشیدن دندان

هنگامی که به راحتی روی یک صندلی می‌نشینید. دندانپزشک یک بی‌حس‌کننده موضعی را به ناحیه اطراف دندان یا دندان‌های شما تزریق می‌کند. آنها چند دقیقه صبر می‌کنند تا اجازه دهند تزریق اثر کند و چند سؤال از شما می‌پرسند تا ببینند آیا تأثیر ‌گذاشته است یا خیر. ریشه‌های دندان شما در یک سوراخ در لثه شما قرار دارد. دندانپزشک شما حفره دندان شما را باز می‌کند و قبل از اینکه دندان شما را بکشد به آرامی آن را شل می‌کند.

گاهی اوقات ممکن است دندانپزشک شما برای کمک به بهبودی نیاز به بخیه در سوکت خالی داشته باشد. هنگامی که دندان را کشیدید، فشاری در دهان خود احساس خواهید کرد، اما نباید دردناک باشد. اگر احساس درد کردید، فوراً به دندانپزشک خود اطلاع دهید. اگر سؤال یا نگرانی دارید، لطفاً با دندانپزشک خود تماس بگیرید یا با کلینیک دندانپزشکی در شهر قدس تماس بگیرید.

مراقبت‌ پس از کشیدن دندان

لثه شما ممکن است برای چند دقیقه پس از کشیدن دندان خونریزی کند. دندانپزشک شما یک تکه پد نرم به شما می‌دهد تا آن را گاز بگیرید تا خونریزی را متوقف کنید و پس از قطع شدن آن می‌توانید به خانه بروید. قبل از رفتن به خانه، دندانپزشک یا جراح به شما توصیه‌هایی در مورد مراقبت از دندان‌ها و لثه‌هایتان می‌دهد. آنها ممکن است مسکن و دهان‌شویه ضد باکتریایی را توصیه کنند. دندانپزشک شما همچنین ممکن است برای شما آنتی بیوتیک تجویز کنند تا احتمال ابتلا به عفونت را کاهش دهند.

اگر داروی بیهوشی عمومی یا آرام‌بخش مصرف کرده‌اید، باید تا زمانی که اثر داروی بیهوشی یا آرام‌بخش از بین برود، استراحت کنید. از یکی از دوستان یا اعضای خانواده بخواهید تا شما را به خانه ببرند و از آنها بخواهید تا زمانی که اثر داروی بیهوشی از بین می‌رود، یک روز یا بیشتر در کنار شما بماند. همیشه بعد از کشیدن دندان نیازی به یک قرار ملاقات بعدی ندارید. اما ممکن است لازم باشد به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا بتواند نحوه بهبودی شما را بررسی کند.

بهبودی پس از برداشتن دندان

بیشتر افراد می‌توانند در همان روز به روال عادی خود بازگردند. تنها در صورتی که کشیدن دندان سخت‌تری داشته باشید، چند روز طول می‌کشد تا بهبودی حاصل شود. ببینید چه احساسی دارید و به توصیه‌های دندانپزشک خود عمل کنید. اگر بی حسی موضعی داشتید. ممکن است چند ساعت طول بکشد تا تأثیرش از بین برود. هیچ غذا یا نوشیدنی گرمی نخورید تا زمانی که تأثیر دارو از بین برود، در غیر این صورت ممکن است دهانتان بسوزد.

همچنین مراقب باشید که زبان خود را گاز نگیرید، به خصوص زمانی که صحبت می‌کنید، می‌نوشید یا غذا می‌خورید. تا حد امکان استراحت کنید و سر خود را بالا نگه دارید تا خونریزی کاهش یابد.

تا زمانی که تأثیر داروی بیهوشی از بین برود ممکن است احساس درد کنید. اگر به تسکین درد نیاز دارید. می‌توانید از مسکن‌های بدون نسخه مانند پاراستامول یا ایبوپروفن استفاده کنید. ممکن است دندانپزشک به شما توصیه کند که پاراستامول و ایبوپروفن را با هم مصرف کنید. همیشه بروشور اطلاعات بیمار همراه با داروها را بخوانید. اگر سؤالی دارید، از یک داروساز راهنمایی بخواهید.

برخی از افراد متوجه می‌شوند که درد آنها حدود سه روز بعد از عمل بدتر می‌شود. اما پس از یک هفته تا 10 روز دوباره برطرف می‌شود. این کاملاً طبیعی است. اگر درد شدیدی دارید و بدتر شد، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. آنها مشکل را بررسی خواهند کرد.