دست دندان کامل

دست دندان کامل جایگزین تمام دندان‌های طبیعی از دست رفته و بافت‌های مجاور در فک بالا یا پایین می‌شود. از دست دادن تمام دندان‌های طبیعی می‌تواند تأثیر زیادی بر زندگی شما داشته باشد. به عنوان متخصصین این زمینه، ما این را به خوبی درک می‌کنیم. زیرا به بیش از 1000 بیمار کمک کرده‌ایم تا بر مشکلات بی دندانی غلبه کنند.

این درمان می‌تواند بر عزت نفس و زندگی روزمره شما تأثیر بگذارد و حتی خوردن، صحبت کردن و خندیدن شما می‌تواند ناراحت کننده باشد. اینجاست که می‌توانیم کمک کنیم، زیرا دست دندان کامل ما برای غلبه بر بسیاری از مشکلاتی که استفاده کنندگان از دست دندان کامل تجربه می‌کنند ساخته شده‌اند.

دندان‌های طبیعی برای حمایت از ماهیچه‌های صورت، به خصوص در لب‌ها و گونه‌ها کاربرد دارند. دست دندان کامل ما به گونه‌ای طراحی شده است که این کار را حتی در نبود دندان طبیعی برای شما انجام دهد و از افتادگی عضلات صورت پشتیبانی می‌کند. همچنین به صاف کردن خطوط و چین و چروک‌ها برای ایجاد ظاهری جوان‌تر کمک می‌کنند. پروتزهای کلینیک دندانپزشکی قدس به بازیابی لبخند و ابعاد صورت شما کمک می‌کند.

تأثیر دست دندان کامل

هنگامی که دندان‌های طبیعی خود را از دست می‌دهید، یکی از اثرات آن این است که استخوان فک شما به خصوص در فک پایین عملکرد خود را از دست می‌دهد. علاوه بر این، لثه‌ها شروع به جمع شدن می‌کنند و بر ارتفاع کلی پایین صورت شما تأثیر می‌گذارد. پروتزهای بی کیفیت می‌توانند این عارضه را تشدید کنند.

زیرا اگر حمایت کافی از گونه‌ها و لب‌های شما نداشته باشند، نسبت‌های صورت شما نامتعادل می‌شود و حجم کلی کاهش می‌یابد. در نتیجه صورت شما می‌تواند پیرتر به نظر برسد و با افتادگی عضلات صورت این موارد بیشتر نمایان می‌شود. ما به عنوان متخصص پروتز، دانش فنی لازم را برای بازگرداندن این ابعاد به تناسب صحیح داریم. بنابراین گونه‌ها و لب‌های شما به درستی حمایت می‌شوند.

دست دندان کامل چیست؟

دست دندان کامل، پروتز دهانی با پوشش کامل هستند که جایگزین قوس کامل دندان‌های از دست رفته می‌شوند. آنها توسط بافت نرم و سخت اطراف دهان حمایت می‌شوند.

موارد منع استفاده از دست دندان کامل چیست؟

  1. در بیمارانی که به اکریلیک حساسیت دارند.
  2. سوکت عفونی بعد از کشیدن دندان
  3. نکروز استخوان
  4. آبسه، زخم، کیست و تومور
  5. بیمار دارای برجستگی‌های آلوئولی است که سلامت دهان را به خطر می‌اندازد.

دست دندان کامل من چقدر دوام می‌آورد؟

دست دندان کامل معمولاً ​​5 تا 10 سال دوام می‌آورد. اما در بیمارانی که مشکلات سلامت زمینه‌ای دارند که می‌تواند باعث از دست دادن زودهنگام استخوان شود یا در افراد مسن تر، پروتز ممکن است مدت زیادی دوام نیاورد. اگر پروتزها به دلیل استفاده منظم و کوچک شدن لثه‌ها بیش از حد لق شوند. نیاز به روکش یا بازسازی دارند.

ساخت دست دندان کامل چقدر طول می‌کشد؟

ساخت دست دندان کامل معمولاً به 4 تا 5 بار مراجعه به مطب دندانپزشکی نیاز دارد. ساخت دست دندان کامل را می‌توان 6 تا 8 هفته پس از کشیدن دندان شروع کرد. اما به دلیل ادامه تحلیل استخوان، اغلب نیاز به روکش کردن دارند. حداقل 6 ماه پس از کشیدن کامل دندان ممکن است به دلیل بهبودی کامل دندان بهترین بازه زمانی باشد.

برای ساخت دندان مصنوعی کامل از چه موادی استفاده می‌شود؟

پروتزها نیاز به فریم هایی دارند که دندان‌های مصنوعی را حفظ کرده و از لثه دندان‌های نگهدارنده محافظت کند. رزین اکریلیک به عنوان پایه پروتز کامل عمل می‌کند. دندان‌های پرسلن یا اکریلیک برای محافظت از دندان‌های طبیعی استفاده می‌شود.

مزایای پروتز کامل چیست؟

  1. پروتزهای کامل یک گزینه درمانی مقرون به صرفه هستند.
  2. پروتزهای کامل از ماهیچه‌ها و ساختارهای صورت حمایت می‌کنند. همچنین به زیبایی بیمار هم اهمیت می‌دهد و عزت نفس بیمار را بهبود می‌بخشد.
  3. دندان مصنوعی مناسب به بیمار در جویدن و صحبت کردن صحیح کمک می‌کند.

معایب پروتز کامل چیست؟

دندانپزشکی مدرن بیشتر معایبی که معمولاً با دندان مصنوعی مرتبط است را از بین برده است. با این حال نگرانی‌هایی وجود دارد که بیمار باید از آنها آگاه باشد:

  1. برای جلوگیری از عفونت یا بیماری‌ها از جمله بوی بد دهان، پروتز باید به طور مرتب برداشته و تمیز شوند.
  2. دندان مصنوعی ارزان یا نامناسب ممکن است ناراحت کننده باشد و می‌تواند در دهان حرکت کند و باعث درد و مشکلات جویدن شود.
  3. به دلیل تحلیل مداوم استخوان، پروتزها نیاز به ریلاین یا بازسازی دارند.

چگونه از دندان مصنوعی خود نگهداری کنم؟

دستورالعمل های خاصی برای عمر طولانی پروتزها نیاز است:

  1. برای جلوگیری از افتادن تصادفی در حین تمیز کردن پروتز، دندان مصنوعی باید با دقت کار شود.
  2. دندان مصنوعی را باید با استفاده از برس نرمی که مخصوص تمیز کردن دندان مصنوعی طراحی شده است مسواک زد.
  3. از برس‌های سخت استفاده نکنید زیرا می‌تواند به دندان مصنوعی آسیب برساند یا فرسوده شود.
  4. دندان‌های مصنوعی را باید با پاک کننده دندان مصنوعی یا مایع ظرف‌شویی ملایم یا صابون دست شست.
  5. خمیر دندان ساینده نباید استفاده شود.
  6. پروتزهای مصنوعی باید زمانی که پوشیده نمی‌شوند مرطوب نگه داشته شوند تا خشک نشوند و شکل خود را از دست ندهند.
  7. آنها را نباید در آب داغ قرار داد زیرا ممکن است دندان مصنوعی را مخدوش کند.

جایگزین دندان مصنوعی کامل چیست؟

ایمپلنت دندان جایگزین دیگری برای پروتزهای کامل است و بهترین گزینه برای جایگزینی دندان در مواقعی که هیچ محدودیت مالی وجود ندارد. ایمپلنت‌ها در استخوان قرار می‌گیرند و تاج‌هایی روی آن قرار می‌گیرند. زیبایی ایمپلنت دندان بسیار بیشتر است و بیمار می‌تواند مانند دندان‌های طبیعی بجود، گاز بگیرد یا صحبت کند.

ما در این مفاله در مورد دست دندان کامل به شکلی جامع و کامل پرداختیم. اما توصیه‌های بالا به هیچ وجه جایگزین مشاوره و معاینه دندانپزشک نمی‌شود.

پیمایش به بالا
به بالا بروید