بیهوشی دندانپزشکی کودکان

دندانپزشکی یکی از رایج‌ترین دلایل بیهوشی عمومی در کودکان است. اکثر جراحی های دندانپزشکی کودکان برای درمان پوسیدگی دندان انجام می‌شود. درمان دندان ممکن است شامل ترمیم دندان ها، کشیدن یا برداشتن دندان های غیرقابل ترمیم با جراحی و جرم گیری دندان ها برای جلوگیری از مشکلات پریودنتال باشد.

در کودکان، این روش‌ها اغلب با مقدار قابل توجهی درد و اضطراب همراه است، که برای آن بیهوشی دندانپزشکی کودکان مورد نیاز است. چه فرزند شما برای یک عمل دندانپزشکی بزرگ به یک بیمارستان رفته باشد و چه شما نگران این هستید که کودک با نیازهای خاص خود مراقبت های دندانی با کیفیتی دریافت کند. بسیار اهمیت دارد که بدانید بیهوشی دندانپزشکی کودکان چگونه کار می‌کند. در زیر، اطلاعاتی در مورد آنچه که می توانید از بیهوشی دندانپزشکی کودکان انتظار داشته باشید خواهید دید. برای اطلاعات بیشتر، توصیه می‌کنیم با دندانپزشک اطفال ما مشورت کنید .

گاز خنده در بیهوشی دندانپزشکی کودکان

قبل از اینکه وارد بیهوشی دندانپزشکی کودکان شویم، می‌خواستیم یک جایگزین رایج را بررسی کنیم. گاز خنده (همچنین به عنوان اکسید نیتروژن شناخته می‌شود) برای روش‌های درمانی ساده‌تر مانند سیلانت‌های دندانی، پر کردن دندان و تمیز کردن دندان عالی است. دندانپزشک اطفال ما گاز خنده را از طریق ماسکی که بینی کودک شما را می‌پوشاند تزریق می‌کند و پس از چند نفس عمیق شروع به اثرگذاری می‌کند. گاز خنده به کودک شما کمک می‌کند تا در هنگام بیداری و هوشیاری در طول عمل آرام و راحت بماند. به علاوه، پس از برداشتن ماسک نسبتاً زود از بین می‌رود.

بیهوشی دندانپزشکی کودکان چگونه عمل می‌کند؟

قبل از رفتن به مطب دندانپزشک یا بیمارستان، مطمئن شوید که دستورالعمل‌های دندانپزشک کودکان ما را دنبال ‌کنید. به‌عنوان‌مثال، شما باید مطمئن شوید که کودک شما برای مدت معینی قبل از بیهوشی غذا نمی‌خورد یا نمی‌نوشد. این کار از استفراغ کودک شما جلوگیری می‌کند. یک متخصص بیهوشی عمومی برای بیماران اطفال داروهای خوراکی تجویز می‌کند تا به کودک شما کمک کند احساس خواب آلودگی و آرامش کند. سپس یک IV شروع می‌شود تا به کودک شما دوز صحیح دارو داده شود که او را کاملاً تحت تأثیر قرار دهد. در طول عمل، متخصص بیهوشی مسئول نظارت بر علائم حیاتی کودک شما است.

بعد از بیدار شدن فرزندم از بیهوشی دندانپزشکی کودکان چه انتظاری می‌توانم داشته باشم؟

پس از عمل دندانپزشکی اطفال و بیهوشی دندانپزشکی کودکان، از شما خواسته می‌شود تا زمانی که کودکتان از خواب بیدار می‌شود، حضور داشته باشید. نگه داشتن دست فرزندتان هنگام بیدار شدن می‌تواند به تسکین اضطراب و ایجاد احساس امنیت در او کمک کند. ما همچنین به شما توصیه می‌کنیم وسایلی را که برای کودک شما آرامش بخش است، مانند یک حیوان عروسکی یا پتوی مورد علاقه همراه خود داشته باشید. پس از اینکه کودک خود را به خانه آوردید، باید به طور دوره‌ای ریتم تنفس او را چک کنید. بازگرداندن آنها به مدرسه یا مهدکودک پس از قرار گرفتن تحت بیهوشی دندانپزشکی کودکان اصلاً توصیه نمی‌شود.

عوارض جانبی بیهوشی عمومی کودکان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. گیجی
  2. خواب آلودگی
  3. حالت تهوع
  4. سرگیجه
  5. از دست دادن هماهنگی فیزیکی

اقدامات عمده دندانپزشکی برای بیهوشی دندانپزشکی کودکان

در صورت نیاز به یک نوع درمان دندانپزشکی بزرگ، بیهوشی دندانپزشکی کودکان ممکن است ضروری باشد. معمولاً قرار است این روش در یک بیمارستان یا یک مطب دندانپزشکی مجهز انجام شود که در آن دندانپزشکان متخصص اطفال ما و تیم آنها با شما ملاقات خواهند کرد. یک متخصص بیهوشی نیز حضور خواهد داشت تا اطمینان حاصل شود که کودک شما در طول عمل آرام و آسوده است. متخصص بیهوشی همچنین مسئول نظارت بر علائم حیاتی کودک شما در هنگام بیهوشی است که شامل ضربان قلب و تنفس می‌شود.

والدین ممکن است بیهوشی دندانپزشکی کودکان را زمانی انتخاب کنند که کودکان به درمان چند دندان به طور هم‌زمان نیاز داشته باشند. این به کاهش اضطراب کودک کمک می‌کند و تجربه را دردناک نمی‌کند. از بیهوشی دندانپزشکی کودکان برای موارد خاصی که در مطب دندانپزشکی نمی‌توان کودک را با خیال راحت درمان کرد، استفاده می‌شود.

بیهوشی دندانپزشکی کودکان برای کودکان با نیازهای ویژه

کودکان با نیازهای ویژه ممکن است نتوانند برای مدت طولانی برای کشیدن دندان یا سایر اقدامات دندانپزشکی ثابت بنشینند. در نتیجه، والدین ممکن است تصمیم بگیرند که ایمن‌ترین گزینه برای فرزندشان، بیهوشی دندانپزشکی کودکان است . برای اورژانس‌های دندانپزشکی یا دیگر درمان‌های دندانپزشکی، کودکان با نیازهای خاص ممکن است نیاز به بیهوشی دندانپزشکی کودکان داشته باشند. به این ترتیب، در حالی که دندانپزشک در حال تلاش برای سوراخ کردن دندان است، حرکت نمی‌کنند و یا تکان نمی‌خورند.

اوتیسم در سال‌های اخیر افزایش یافته است. در این میان والدینی که به دنبال مراقبت‌های دندانی برای کودکان اوتیستیک خود هستند بیهوشی دندانپزشکی کودکان گزینه‌ای ضروری است. برای یک کودک اوتیسمی، نورهای روشن و صداهای عجیب و غریب هنگام نشستن روی صندلی دندانپزشکی می‌تواند محرک ترس بیش از حد باشد

. برای جلوگیری از اضطراب کودکان مبتلا به اوتیسم یا تلاش برای خروج از مطب دندانپزشکی در میانه درمان دندانپزشکی، ممکن است علاقه‌مند باشید که با دندانپزشک اطفال ما در مورد بیهوشی دندانپزشکی کودکان یا سایر اشکال بیهوشی کودکان مشورت کنید. تمام کودکانی که نیاز به درمان دندانپزشکی دارند باید قبل از انجام عمل ارزیابی شوند تا مناسب‌ترین بیهوشی دندانپزشکی کودکان تعیین شود. آمادگی کافی بیمار قبل از استفاده از بیهوشی عمومی بسیار مهم است.

نکاتی برای بیهوشی دندانپزشکی کودکان

  1. مدیریت مجرای تنفسی به بررسی دقیق دارد و ممکن است هنگام استفاده از ماسک بینی با کودک در حالت نشسته مشکلات خاصی ایجاد کند.
  2. آرام‌بخش ممکن است به عنوان جایگزینی برای بیهوشی دندانپزشکی کودکان برای انجام انواع درمان‌های دندان در کودکان بزرگ‌تر استفاده شود.
  3. تکنیک‌های بی حسی موضعی اغلب برای دندانپزشکی کودکان به تنهایی یا همراه با بیهوشی دندانپزشکی کودکان یا آرام‌بخش استفاده می‌شود.

بیهوشی دندانپزشکی کودکان

درک کودکان از درد با رشد شناختی آنها مرتبط است. قبل از 2 سالگی، کودک به طور کلی قادر به تشخیص فشار و درد نیست. به همین دلیل، درمان دندانپزشکی معمولاً برای این کودکان نیاز به بیهوشی عمومی دارند. در سنین بین 2 تا 10 سالگی، کودک ممکن است بتواند احساس درد را درک کرده و آن را از سایر احساسات مانند فشار یا لرزش متمایز کند. با این وجود، بسیاری از روش‌های دندانپزشکی همچنان به بیهوشی دندانپزشکی کودکان در این گروه سنی نیاز دارند.

کودکان بالای 10 سال به احتمال زیاد توانایی تفکر انتزاعی و پاسخ مناسب به توضیحات را دارند؛ بنابراین کودکان در این گروه سنی ممکن است بتوانند با درمان دندانی که تحت بی حسی موضعی، با یا بدون آرام‌بخش انجام می‌شود، همکاری کنند. توانایی کودک برای کنار آمدن با درمان دندانپزشکی نیز تحت تأثیر عوامل دیگری مانند ترس است.

پیمایش به بالا
به بالا بروید