روکش موقت دندان

آیا روکش موقت دندان درد دارد؟

اشتراک گذاری

آنچه در این مقاله می‌خوانید

روکش موقت دندان برای پوشاندن دندان آسیب دیده در حالی که در انتظار آماده سازی روکش یا بریج دائمی دندان است استفاده می شود. روکش موقت دندان به دندان فرسوده اجازه می دهد تا عملکرد بیشتری داشته باشد. همچنین لبخند شما را دست نخورده نگه می دارد. از آنجایی که دندانپزشک قبل از ساختن گچ برای تاج دائمی دندان، دندان آسیب دیده را با ساییدن بخشی از آن آماده می کند، دندان آماده شده می تواند به گرما و سرما حساس باشد و در دهان شما احساس ناراحتی کند.

روکش موقت دندان این ناراحتی را کاهش می دهد. از عاج دندان آسیب دیده محافظت می‌کند و همچنین لثه‌ها را سالم نگه می‌دارد، زیرا با نگه‌داشتن آن‌ها در موقعیت اولیه‌شان از تحریک جلوگیری می‌کند. همچنین خطر جابجایی دندان‌های شما وجود دارد. تاج موقت دندان از این امر جلوگیری می کند زیرا هر فضایی را که هنگام آماده شدن دندان آسیب دیده ایجاد می شود پر می کند.

چرا روکش موقت دندان من هنوز درد می کند؟

سیمان رزین مخصوص دندان که روکش های دندانی را در محل خود می چسباند، طبیعتا اسیدی هستند که به نوبه خود می تواند با دندان های آسیب دیده ای که کلاهک ها روی آن چسبانده شده اند، واکنش منفی نشان دهد. سپس می توانید ناراحتی، درد و حساسیت به دما را تجربه کنید.

علاوه بر دندان درد عمومی، ممکن است کمی حساسیت دندان به دما، شیرینی ها یا گاز گرفتن را نیز تجربه کنید. این کاملاً طبیعی است و معمولاً در عرض چند روز پس از عمل از بین می‌رود.

چه مدت طول می کشد تا یک روکش موقت بهبود یابد؟

مقداری حساسیت پس از قرار دادن روکش موقت طبیعی است، اما باید در طی یک تا دو هفته اول کمی بهبود ایجاد شود. این بدان معناست که حساسیت شما نسبت به سرما و گاز گرفتن باید به تدریج ظرف چند هفته از بین برود. با این حال، گاهی اوقات ممکن است تا چند ماه طول بکشد.

چگونه متوجه می شوید که روکش موقت دندان شما عفونی شده است؟

  • قرمزی در یا اطراف محل قرار دادن روکش.
  • عفونت لثه / تورم لثه یا فک در اطراف ناحیه ای که اکنون روکش دارد.
  • حساسیت یا درد در اطراف روکش موقت.
  • روکش شل می تواند باعث درد ضربان دار دندان شود. این به این دلیل است که باکتری ها می توانند زیر روکش موقت قرار بگیرند. دندان ممکن است عفونی یا آسیب ببیند و باعث درد عصبی شود.
بیشتر بخوانید  7 نکته کلیدی در استفاده از مسواک بین دندانی

چقدر درد بعد از روکش موقت طبیعی است؟

چقدر درد بعد از روکش موقت طبیعی است؟

شما می توانید روکش دندان را با یک روش نسبتاً ساده که معمولاً درد یا ناراحتی زیادی ندارد، دریافت کنید. با این حال، برخی از بیماران پس از دریافت روکش موقت دندان، مقداری دندان درد را گزارش می‌کنند که می‌تواند از چند روز تا چند هفته طول بکشد.

چرا روکش موقت من به دندانم آسیب می رساند؟

گاهی اوقات آنها خیلی بلند هستند و با دندان مقابل برخورد می کنند و این حتی می تواند باعث التهاب در دندان روکش شده شما شود. یکی دیگر از دلایل درد می تواند زمانی باشد که تاج دندان موقت شما به درستی بسته نشده باشد، زیرا این امر می تواند عاج و اعصاب شما را در معرض هوا قرار دهد و آن را به دماهای گرم و سرد حساس کند.

چه مدت طول می کشد تا درد از روی روکش موقت از بین برود؟

چه مدت طول می کشد تا درد از روی روکش موقت از بین برود؟

درد ناشی از روکش های موقت: 1 یک ر وکش موقت به عنوان یک مکان نگهدار کوتاه مدت عمل می کند تا زمانی که یک تاج دائمی ساخته شود. 2 درد می تواند برای مدت زمانی که روکش موقت استفاده می شود ایجاد شود. 3 ناراحتی معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد تا زمانی که روکش دائمی قرار گیرد.

روکش موقت بهتر است یا روکش دائم؟

روکش نه تنها دندان را محکم می کند، بلکه می تواند ظاهر، شکل و تراز دندان را به شدت بهبود بخشد. روکش های موقت گزینه خوبی برای کمک به مشکل فعلی بیمار قبل از ساختن و محکم کردن روکش دائمی هستند.

تفاوت بین روکش دندان دائمی و موقت

در حالی که روکش دندان دائمی را فقط در لابراتوار دندان می توان ساخت، روکش موقت دندان می تواند توسط دندانپزشک در مطب خود ساخته شود. روکش دائمی دندان بادوام است و محکم روی دندان ثابت می شود. از طرف دیگر روکش موقت دندان نیازی به دوام زیادی ندارد. با سیمان ضعیف روی دندان ثابت می شود زیرا باید در مدت زمان کوتاهی برداشته شود.

باید مطمئن شوید که تاج موقت از جای خود جدا نشده باشد و باید از خوردن غذاهای چسبناک مانند جویدن آدامس و غذاهای سفت مانند میوه ها و سبزیجات خام خودداری کنید. بهتر است قسمتی از دهان که تاج روی آن قرار دارد کمتر بجوید. همچنین باید به طور مرتب دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید در حالی که هنگام نخ دندان کشیدن احتیاط بیشتری به خرج دهید.

بیشتر بخوانید  غذاهایی که موجب بوی بد دهان می شوند

روکش های موقت دندان از اکریلیک یا فلز ساخته شده اند و برای بیمارانی که در انتظار روکش دندان دائمی خود هستند، موهبتی است.

قرار دادن روکش موقت همچنین این احتمال وجود دارد که شرایط زمینه ای مانند پوسیدگی دندان یا عفونت وجود داشته باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

اگر احساس ناراحتی یا درد جزئی داشتید، می‌توانید برخی از درمان‌های خانگی را برای تسکین امتحان کنید، اما اگر درد شدید شد، یا بعد از یک هفته درد موقت طولانی‌مدت تاج را تجربه کردید، وقت آن است که با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

چگونه از روکش موقت خود مراقبت کنیم

چگونه از روکش موقت خود مراقبت کنیم

قرار نیست روکش های موقت برای مدت طولانی دوام بیاورند، اما در حالی که یک روکش دارید، برای راحتی خود و سلامت دهان و دندان، مهم است که از آن به خوبی مراقبت کنید. بنابراین بیایید به برخی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام پوشیدن کلاه موقت باید در نظر داشته باشید نگاهی بیاندازیم.

قوانین غذا خوردن و جویدن

غذاهایی که باید با روکش های موقت اجتناب کنید، قبل از گاز زدن آن سیب، دو بار فکر کنید

باید بتوانید به طور معمول با روکش موقت دندان خود بجوید. با این حال، بهتر است از جویدن غذاهای سفت یا چسبنده مانند آدامس، آب نبات سفت، آجیل، کارامل و سیب خودداری کنید. درست است، اگر یک کلاهک موقت دندان داشته باشید، یک سیب در روز دندانپزشک را دور نمی کند!

همیشه باید از مصرف بیش از حد مواد قندی برای سلامت کلی دهان و دندان خود پرهیز کنید، اما در مورد روکش های موقت مهم تر است، زیرا ممکن است شکافی بین آن و لثه های شما وجود داشته باشد، جایی که شکر می تواند وارد شود و جا بیفتد. اردوگاه، که می تواند منجر به پوسیدگی شود.

افراط نکنید: از غذاهای بسیار گرم یا بسیار سرد دوری کنید، زیرا سیمان موقت برای روکش ممکن است قدرت ماندگاری خود را از دست بدهد.

بهداشت

روکش خود را زیبا نگه دارید، دندان یا لثه زیر آن را سالم نگه دارید و دندان های مجاور خود را با رعایت بهداشت دهان و دندان راضی نگه دارید. تو باید:

دندان های خود را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید (دقیقاً مانند حالت عادی)

ممکن است لازم باشد تاج خود را کمی آرام تر مسواک بزنید

هنگام استفاده از نخ دندان مواظب باشید تا سیمان تاج موقت از جای خود خارج نشود.

بیشتر بخوانید  بعد از کشیدن دندان کدام غذاها را باید بخورید و از آن اجتناب کنید؟

اگر افتاد چه باید کرد

گاهی اوقات، روکش های موقت می افتند و اگر روکش شما افتاد، بهترین کاری که می توانید انجام دهید تماس با دندانپزشک است. آنها می خواهند آن را با روکش دندان دیگری جایگزین کنند تا مطمئن شوند که با دندان های از دست رفته فضای خالی در دهان خود باقی نمی گذارید، که می تواند باعث انواع مشکلات شود.

اگر نمی توانید فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید، ممکن است بخواهید یک کیت ترمیم دندان خانگی را در نظر بگیرید.

روکش های موقت برای محافظت از لثه، ایمپلنت یا دندان طبیعی شما در حالی که منتظر ساخت کلاهک دائمی هستید استفاده می شود. این روکش‌های موقت دندان معمولاً از پلاستیک، اکریلیک، مواد یا فلز ساخته می‌شوند و از دو تا سه هفته استفاده می‌شوند، مگر اینکه دندانپزشک شما چیز دیگری را مشخص کند.

باید مراقب روکش موقت خود باشید – باید از غذاهای سفت، چسبناک یا جویدنی، غذاهای خیلی گرم یا سرد و غذاهای شیرین اضافی اجتناب کنید. همچنین باید حداقل دو بار در روز مسواک زدن را ادامه دهید و نخ دندان کشیدن را ادامه دهید، اما در اطراف کلاهک کمی بیشتر مراقب باشید.

اگر درد ضربان دار را تجربه کردید، در اسرع وقت با دندانپزشک خود برای درمان اورژانسی دندانپزشکی تماس بگیرید. با این حال، کمی ناراحتی احتمالاً جای نگرانی نیست. به هر حال، این موقتی است و به زودی دندان جدید دائمی خود را خواهید داشت!

سوالات متداول روکش موقت دندان

سوالات متداول

 

درد بعد از گذاشتن موقت روکش چقدر طول می کشد؟

ممکن است در حین پوشیدن روکش موقت خود درد یا ناراحتی خفیفی را تجربه کنید که در بیشتر موارد طبیعی است و تا زمانی که تاج دائمی خود را نصب نکنید، احتمالاً از بین نمی رود. اگر درد با داروهای مسکن فروکش نکرد یا بدتر شد، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. اگر درد شدیدی دارید، باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید زیرا ممکن است مشکل جدی باشد.

یک روکش موقت چه حسی دارد؟

یک روکش موقت ممکن است ناراحت کننده باشد زیرا طوری ساخته نشده است که کاملاً در دهان شما قرار بگیرد. همچنین ممکن است متوجه شوید که وقتی دهان شما بسته است، کاملاً با دندان مقابل همخوانی ندارد. به دندانپزشک خود در مورد هر گونه ناراحتی که احساس می کنید اطلاع دهید، به خصوص اگر این ناراحتی به درد ضربان دار تبدیل شود.

 

اطلاعات نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

پست های مرتبط

پیمایش به بالا
به بالا بروید