خطرات فلوراید

خطرات فلوراید: دیدگاه دندانپزشک

اشتراک گذاری

آنچه در این مقاله می‌خوانید

فلوراید، در خاک است، در آب است، در خمیر دندان شماست، حتی به طور طبیعی در برخی غذاها یافت می شود! اما بحث ادامه دارد. خطرات فلوراید مدت‌هاست موضوع گفتگو در میان مادران و سایر مصرف‌کنندگان آگاه به سلامتی بوده است که نگران محصولاتی که استفاده می‌کنند و مصرف می‌کنند. به عنوان یک گروه از دندانپزشکان، ما می خواهیم دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریم. در واقع،   ارتباط مستقیمی بین استفاده از فلوراید و بهبود سلامت دهان وجود دارد.

فلوراید و سلامت دهان شما

فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است و ثابت شده است که با تقویت مینای دندان از پوسیدگی جلوگیری می کند. مصرف داخلی با نوشیدن آب فلوئوردار، مصرف مکمل ها یا خوردن غذاهای حاوی این ماده مغذی، به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند. مسواک زدن دندان ها با خمیر دندان حاوی فلوراید، یا استفاده از سایر محصولات دندانی مانند دهان شویه ها یا استفاده از دندانپزشک به صورت موضعی، دندان های قوی تر و سالم تری ایجاد می کند و از ایجاد حفره جلوگیری می کند.

فواید آب فلورایده

fluoride dangersآب یک واحد ساختمانی است که بدن ما به آن نیاز دارد، به همین دلیل است که پزشکان ۶ وعده ۸ اونس در روز را برای اکثر افراد توصیه می کنند. ما برای هیدراتاسیون و حفظ عملکرد بدن در سطح مطلوب به آن نیاز داریم. آیا می دانستید که نوشیدن آب حاوی فلوراید باعث کاهش خطر پوسیدگی می شود؟ درسته! سطوح پایین فلوراید موجود در آب آشامیدنی به محافظت از مینای دندان کمک می کند. 75 درصد از آب ایالات متحده فلورایده است و پس از بیش از 60 سال فلورایداسیون عمومی آب، هیچ مطالعه علمی بررسی شده ای وجود ندارد که نشان دهد افزودن فلوراید به دلیل آن، جمعیت ما را به خطر می اندازد. در واقع، درست برعکس است – مطالعات نشان می‌دهد کسانی که آب آشامیدنی سالم و تمیز ندارند، سطحی از پوسیدگی دندان دارند که می‌تواند منجر به بیماری لثه و از دست دادن دندان شود.

بیشتر بخوانید  عادت جویدن ناخن چه تاثیری بر دندان های شما می گذارد؟

آیا خطرات فلوراید وجود دارد که باید نگران آن بود؟

fluoride dangersما به طور منظم سموم زیادی را در دوزهای کوچک مصرف می کنیم. به عنوان مثال، سیانید، یک سم شناخته شده، به مقدار کم در بادام و لوبیا لیما یافت می شود، اما ما هنوز هر دو را می خوریم! و در حالی که فلوراید در مقادیر زیاد واقعاً سمی است، مقدار آن در سیستم‌های آب عمومی فقط به یک قسمت در میلیون تنظیم می‌شود، مقداری کاملاً ایمن و آزمایش‌شده با زمان. در آن دسته از سیستم‌های آب عمومی که مقدار بیشتری از فلوراید طبیعی وجود دارد، برای کاهش سطح آن به آستانه یک قسمت در میلیون استفاده می‌شود.

کسانی که نگران خطرات فلوراید هستند تمایل دارند شرکت های خمیردندان طبیعی را انتخاب کنند که فلوراید را از محصولات خود حذف می کنند. با این حال، این شرکت‌ها فقط به دلیل نگرانی مصرف‌کننده در مورد سمیت فلوراید، آن را کنار می‌گذارند، نه به این دلیل که فلوراید در واقع یک مشکل است. فلوراید در دوزهای بسیار کم مانند آب آشامیدنی، خمیر دندان و سایر محصولات دندانی مفید است، نه مضر.

دندانپزشکان کلینیک قدس اینجا هستند تا به شما مراقبت های دهان و دندان خوب را درک کنید، از جمله گرفتن بهترین تصمیم برای شما و مراقبت های دندانی فرزندانتان کمک کنند.

منبع

اطلاعات نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

پست های مرتبط

پیمایش به بالا
به بالا بروید