ایمپلنت های All-on-4

دندان مصنوعی و ایمپلنت های All-on-4

اشتراک گذاری

آنچه در این مقاله می‌خوانید

با گذشت زمان، دندان‌های ما ممکن است به دلیل سایش و فشار و یا بیماری‌های ریشه‌ای خود را از دست بدهند. در صورتی که با بیماری پیشرفته لثه مواجه شویم، ممکن است تنها چند دندان باقی بماند. در چنین شرایطی، لازم می‌شود دندان‌های طبیعی ما را با دندان‌های مصنوعی جایگزین کنیم. در این مواقع، دو گزینه‌ی دندان مصنوعی و ایمپلنت های All-on-4 برای جایگزینی دندان‌های طبیعی وجود دارد. برای انتخاب بهترین گزینه، باید با توجه به نیازهای شخصی خود و هدف اصلی خود از دندان‌های مصنوعی و ایمپلنت های All-on-4 این تصمیم را بگیرید.

مزایای دندان مصنوعی

دندان‌های مصنوعی به‌عنوان یک گزینه محبوب جهت جایگزینی دندان‌های گم‌شده برای قرونی به‌کارگرفته می‌شوند. دندان‌های مصنوعی امروزه عموماً از پایه‌ای از اکریلیک با دندان‌هایی با طراحی مناسب صورت شما ساخته شده‌اند. آنها قابل جدا کردن و همچنین مقرون به صرفه بوده و برای بیمارانی که محدودیت بودجه دارند، گزینه خوبی هستند. دندان‌های مصنوعی نیز آسان در نگهداری و تمیزکردن هستند و برای افرادی با برنامه زمانی پرمشغله، گزینه مناسبی هستند.

دندان‌های متحرک دو نوع دارند: کامل و جزئی. دندان‌های متحرک کامل زمانی استفاده می‌شوند که تمام دندان‌ها از بین رفته‌اند، در حالی که دندان‌های متحرک جزئی برای جایگزینی دندان‌هایی که هنوز باقی مانده اند و قابلیت پیوستن به آن‌ها دارند. دندان‌های متحرک سطح کامل دهان را پوشش می‌دهند در حالی که دندان‌های متحرک جزئی یک چارچوب ظریف‌تری دارند که فقط برای پر کردن دندان‌های خاص استفاده می‌شود.

مزایای ایمپلنت های All-on-4

ایمپلنت های All-on-4 که به نام ایمپلنت‌های تمام سطح هم شناخته می‌شوند، یک گزینه جدیدتر برای جایگزینی دندان‌های گم شده هستند. آن‌ها یک راه‌حل دائمی و برجسته هستند که برای بیمارانمان راستای یک رستوریشن با دید و عملکرد طبیعی ارائه می‌دهند. ایمپلنت‌های All-on-4 از چهار پایه تیتانیومی استفاده می‌کنند که به صورت جراحی در استخوان فک قرار می‌گیرند تا یک دستگاه دائمی و ساده شکل را حمایت کنند. این دستگاه هیبریدی مانند یک دندان‌های دائمی است، اما فقط منحنی لبخند شما را دنبال می‌کند و بخش دهان شما را نه کل آن را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید  ایمپلنت شهر قدس

یکی از مزایای عمده ایمپلنت های All-on-4 این است که خود ایمپلنت ها به جلوگیری از از دست دادن استخوان در فک کمک می کنند که یک مشکل رایج در دوره بلندمدت استفاده از دندان مصنوعی است. این ایمپلنت ها با تحریک استخوان ، سلامت آن را حفظ می کنند و از تبدیل شدن آن به استخوان آسیب دیده جلوگیری می کنند. به طور معمول ایمپلنت های All-on-4 نسبت به دندان مصنوعی ، راحت تر هستند زیرا در دهان حرکت یا تغییر مکان نمی کنند. می توانید آنها را تقریباً مانند یک پل دندانی گسترده در نظر بگیرید.

هزینه دندان مصنوعی در مقابل ایمپلنت های All-on-4

هزینه دندان مصنوعی در مقابل ایمپلنت های All-on-4 یک نگرانی مشترک برای اکثر مردم است زیرا یکی از آنها نسبت به دیگری یک سرمایه گذاری بیشتر در ابتدا می باشد. دندان مصنوعی در کل هزینه بیشتری نسبت به ایمپلنت های All-on-4 ندارند زیرا نیازی به جراحی یا استفاده از مواد گرانبهایی ندارند. هزینه دندان مصنوعی بسته به نوع دندان مصنوعی و مواد مورد استفاده برای ساخت آن متفاوت است. با این حال، آنها به تعویض های مداوم نیاز دارند، بنابراین یک خرید یکباره نیستند.

از طرف دیگر، ایمپلنت‌های All-on-4 به دلیل روش جراحی و استفاده از مواد با کیفیت بالا، هزینه بالایی را در ابتدا به دنبال دارند. با این حال، مهم است به یاد داشته باشید که ایمپلنت‌های All-on-4 یک سرمایه‌گذاری درازمدت در سلامت دهان شما هستند و با مراقبت مناسب، می‌توانند تمام عمر ماندگار باشند.

کدام روش برای من بهتر است؟

انتخاب بین دندان مصنوعی و ایمپلنت های All-on-4 بستگی به چندین عامل دارد، از جمله بودجه شما، سلامت دهان و دندان، و ترجیحات شخصی شما. دندان مصنوعی گزینه خوبی برای بیمارانی است که به بودجه محدودی برای جایگزینی دندان‌های خود دارند و به دنبال یک راه‌حل قابل جدا شدن و راحت هستند. ایمپلنت های All-on-4 گزینه بهتری برای بیمارانی است که می‌خواهند یک راه‌حل دائمی داشته باشند که به شکلی طبیعی به نظر برسد و حس دندان‌های طبیعی را القا کند و همچنین از از دست دادن استخوان جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید  خونریزی لثه

منبع: https://eastportdentalaz.com

اطلاعات نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

پست های مرتبط

پیمایش به بالا
به بالا بروید