عصب کشی در شهر قدس

عصب کشی در شهر قدس

اشتراک گذاری

آنچه در این مقاله می‌خوانید

عصب کشی در شهر قدس در صورت التهاب و پوسیدگی دندان انجام می شود. عملی است که در نتیجه بسته شدن دندان با پرکردگی پس از تمیز کردن ریشه انجام می‌شود.

بیماران مبتلا به مشکلات دندانی؛ در صورت برخورد باکتری‌های موجود در دندان‌ها با پایانه‌های عصبی، توسط پزشکان معاینه می‌شوند و در صورت لزوم عصب کشی انجام می‌شود، در غیر این صورت منجر به از دست دادن دندان می‌شود.

عصب کشی دندان از پوسیدگی یا عفونت محافظت می‌کند. توصیه می‌شود افرادی که نمی‌خواهند دندان درد را تجربه کنند، عصب کشی را انجام دهند. برداشتن اعصاب در درمان هیچ ضرری برای بیمار ندارد، برعکس از دندان درد جلوگیری می‌کند.

عصب کشی

 

عصب کشی در شهر قدس چقدر طول می کشد؟

درمان کانال ریشه؛ بسته به پوسیدگی ایجاد شده در دندان بیمار درمان می‌شود. در حالی که روند درمان برخی از بیماران در یک جلسه به پایان می‌رسد، برخی دیگر دو یا سه جلسه طول می کشد. فردی که عصب کشی را انجام می‌دهد باید ابتدا توسط پزشک متخصص معاینه شود. سپس در نتیجه معاینات لازم این درمان مشخص می‌شود.

به منظور جلوگیری از درد و رنج فردی که تحت عصب کشی قرار می‌گیرد، در درجه اول دهان را بی حس می‌کنند.

پس از مصرف دارو؛ اقدامات لازم برای جلوگیری از عبور آب از دندان و دهان انجام می‌شود.

با ابزار مورد نیاز پزشک، دندان بیمار باز و تمیز می‌شود. سپس اعصاب داخل آن برداشته می‌شود.

پس از پایان عصب کشی در شهر قدس ، اگر چه سوراخ باز شده در دندان توسط پزشک در همان روز بسته می‌شود، اما به طور موقت بسته می‌شوند پس از مدت کوتاهی پس از نتایج لازم و درمان کامل، کاملاً بسته می‌شود. پاسخ به این سؤال که عصب کشی چقدر طول می‌کشد بستگی به آسیب به دندان در اثر تشکیل این مواد دارد.

 

عصب کشی در شهر قدس

آیا عصب کشی در شهر قدس  پوسیدگی دندان را درمان می‌کند؟

اول از همه، عصب کشی درمانی است که در نتیجه آسیب به دندان انجام می‌شود. برای اینکه بیمار دوباره دچار همان درد نشود باید به مراقبت از دهان و دندان توجه کند.

دندان درمان شده؛ ممکن است بعداً توسط پوسیدگی در دندان اطراف تحت تأثیر قرار گیرد. پس از درمان، بیمار باید مراقبت‌های دندانی را بدون وقفه انجام دهد. به محض مشاهده پوسیدگی دندانی که تحت عصب کشی در شهر قدس قرار گرفته است، باید به همان پزشک مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید  همه چیز درمورد عفونت دندان به همراه بهترین روش های درمان عفونت

علائم درمان ناموفق عصب کشی در شهر قدس چیست؟

پس از انجام عصب کشی روی بیمار، با عفونت مجدد دندان درمان عصب کشی ناموفق می‌شود. علائم درمان ناموفق کانال ریشه پس از هفته ها یا ماه ها مشخص می‌شود.

علائم شکست عصب کشی در شهر قدس چیست؟

اولین نشانه شکست در عصب کشی این است که درد بیمار پس از درمان از بین نمی‌رود، برعکس به درد شدیدتری تبدیل می‌شود. پس از عصب کشی، تورم روی صورت یا اطراف دهان باید در عرض دو روز کاهش یابد. در غیر این صورت، درمان شکست‌خورده است. این نتیجه معمولاً در مواردی مانند گرفتگی بینی و آبریزش بینی حاصل می‌شود.

 

نحوه مراقبت از دندان پس از عصب کشی در گیشا

برای پایان دادن به شکایات دندانی، عصب کشی انجام می‌شود. برای اینکه دچار همان درد نشوید پس از درمان باید مراقبت های لازم انجام شود. مثلاً؛ صبح و عصر مسواک بزنید استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید.

پس از عصب کشی در شهر قدس ؛ دهان را باید با حرکات ملایم غرغره کرد. برای اینکه مشکلات سلامتی و درد در دندان های خود را تجربه نکنید، باید به طور مرتب دهان خود را تمیز کنید.

پاسخ به این سؤال که مراقبت های دندانی پس از عصب کشی در شهر قدس چگونه باید انجام شود به ترتیب ذکر شده است. اگر مشکلی در دندان وجود داشت، حتماً باید دوباره به پزشک مراجعه کنید.

پس از عصب کشی، یک پرکننده یا روکش پرسلن روی دندان شما اعمال می‌شود. پس از تمام این روش ها، دندان شما مانند سایر دندان‌ها به عملکرد خود ادامه می‌دهد.

مراحل عصب کشی در شهر قدس

 

آیا می‌توان دندانی را که تحت عصب کشی قرار گرفته روکش کرد؟

ترمیم دندان‌هایی که تحت عصب‌کشی قرار گرفته‌اند با توجه به ساختار دندانی که سالم می‌ماند با کامپوزیت،  و ونیر چینی قابل روکش شدن است. تنها تفاوت بین عصب کشی و پر کردن ساده برای بیمار این است که این روش طولانی تر است.

پس از عصب کشی در شهر قدس بهتر است دندان روکش شود یا پر شود؟

روکش دندان نسبت به پرکردن یک دندان، (دندان‌هایی با از دست دادن بافت زیاد)، مزیت بیشتری دارد و  حتماً انجام آن را توصیه می‌شود. در حین عصب کشی در شهر قدس ، حفره‌ها و آبسه‌های باقی مانده در دندان به طور کامل تمیز می شوند و بازی بزرگی در دندان ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید  انواع روش های سریع ترمیم شکستگی دندان

درمان اعمال شده بر روی قسمت خالی پس از تمیز کردن، درمان پر کردن نامیده می‌شود. درمان پر کردن، فرایند پر کردن فضای باقیمانده پس از عصب کشی دندان است.

 

چرا روکش روی دندان عصب کشی شده زده می شود؟

پس از عصب کشی و برداشتن بافت مرده، روکش برای محافظت از دندان ضروری است. پس از عصب کشی، دندان با پرسلن ترمیم می‌شود تا بتوان از آن به طور معمول استفاده کرد.

 

عصب کشی در شهر قدس چقدر طول می‌کشد، عصب کشی چگونه انجام می‌شود؟

عصب کشی در یک جلسه یا در دو جلسه بسته به آسیب وارده به دندان انجام می‌شود. اگر عفونت در دندان بسیار شایع باشد، عصب کشی را می‌توان در سه جلسه تکمیل کرد. عصب کشی می‌تواند توسط دندانپزشک یا متخصص ریشه انجام شود. اندودنتیست دندانپزشکی است که در علل، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌های پالپ دندان یا عصب دندان تخصص دارد.

اولین قدم در عصب کشی در قدس، گرفتن عکس با اشعه ایکس برای دیدن شکل کانال های ریشه و تشخیص هر گونه علائم عفونت در استخوان اطراف است.

عصب کشی در شهر قدس

سپس دندانپزشک یا متخصص ریشه شما از یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه کنار دندان استفاده می‌کند. ممکن است بی حسی لازم نباشد زیرا عصب مرده است، اما بیشتر دندانپزشکان ترجیح می‌دهند ناحیه را بی حس کنند تا بیمار راحت تر و آرام تر شود. در مرحله بعد، دندانپزشک شما یک ماده ضد آب در اطراف دندان قرار می‌دهد تا در طول درمان، ناحیه را خشک و عاری از بزاق نگه دارد.

در مرحله بعد سوراخی در دندان ایجاد می‌شود تا به ناحیه عفونی برسد. باکتری‌ها، پالپ، بافت عصبی پوسیده و بقایای عفونت مربوطه در این ناحیه از دندان خارج می‌شوند. برای تمیز کردن کامل و پرکردن مؤثر کانال، کانال باید بزرگ شود.

از ابزارهای کانالی مشابه سوهان ناخن برای بزرگ کردن کانال استفاده می‌شود. از آنجایی ‌که در این روش اعصاب برداشته می‌شوند، بیمار پس از آن هیچ دردی احساس نمی کند. ترکیبات هیپوکلریت آب یا سدیم به صورت دوره ای برای تمیز کردن زباله های انباشته شده در طول فرآیند براده کردن و بقایای باقی مانده در داخل استفاده می شود.

برخی از دندانپزشکان ترجیح می‌دهند قبل از پر کردن دائمی دندان یک هفته صبر کنند. به عنوان مثال، اگر مشکوک به عفونت باشد، دندانپزشک شما ممکن است داروی خاصی را در داخل دندان قرار دهد تا عفونت را از بین ببرد اگر عصب کشی در همان روز کامل نشود، یک پر کردن موقت روی این حفره در دندان‌ها اعمال می‌شود تا باقیمانده‌هایی مانند بزاق و غذا پر نشود.

بیشتر بخوانید  فیبروم دهان چیست و چه تاثیری بر سلامت دهان و دندان دارد؟

پس از تمیز شدن کامل دندان، پر کردن این فضا مهم است، هم برای جلوگیری از عفونت‌های جدید و هم برای استحکام بخشیدن به دندان.

 از ترکیب لاستیکی به نام گوتاپرکا برای پر کردن داخل دندان استفاده می‌شود. گوتاپرکا ماده‌ای است که شبیه یک چوب نازک است اما واکنشی در بدن ایجاد نمی‌کند. قبل از قرار دادن این ماده، با مخروط های کاغذی از خشکی کانال دندان اطمینان حاصل می‌شود و طول کانال های باز شده با ابزار مخصوص اندازه گیری می‌شود.

با توجه به این طول، گوتاپرکاها تنظیم شده و مازاد آن با حرارت بریده می‌شود. اگرچه گوتاپرکا ماده‌ای است که حفره اصلی کانال ریشه را پر می‌کند، اما باید از مخلوط‌های اضافی برای مسدود کردن و رفع نشت استفاده شود. در نتیجه این روش، سوراخ باز شده بسته می‌شود و کانال ریشه درمان می‌شود.

 

عصب کشی در شهر قدس

 

مواردی که باید بعد از عصب کشی در شهر قدس باید در نظر بگیرید

اولین چیزی که پس از درمان ریشه باید در نظر گرفته شود و اعمال شود، رعایت دقیق تمام توصیه‌های پزشک است. از مصرف سیگار، الکل، انواع دخانیات و موادی که برای سلامت دندان مضر هستند باید اجتناب شود. حداقل، این روند باید به مدت 24 ساعت ادامه یابد. زیرا خطر آبسه وجود دارد و در صورت وجود، به این معنی است که کل روند دوباره شروع می‌شود.

تا زمانی که روند بهبودی که به طور متوسط ​​24 تا 72 ساعت طول می‌کشد، به دندانی که تحت درمان ریشه قرار گرفته است، محکم فشار ندهید و هیچ نیرویی به آن وارد نکنید. حتی اگر درد به طور کامل از بین رفته باشد، درمان هرگز نباید قطع شود. زیرا؛ می‌تواند بارهاوبارها تکرار شود.

علاوه بر این، اگر بعد از درمان ریشه درد اضافی را تجربه کردید، باید با پزشک خود تماس بگیرید و اطلاعاتی در مورد میزان درد خود ارائه دهید. برای سلامتی شما مفید خواهد بود. زیرا در برخی موارد پس از درمان ریشه عفونت یا آبسه قابل‌مشاهده است.

 

 

اطلاعات نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

پست های مرتبط

پیمایش به بالا
به بالا بروید