لمینت مستقیم دندان

لمینت مستقیم دندان

اشتراک گذاری

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لمینت مستقیم دندان چیست؟

لمینت مستقیم دندان در دنیای دندانپزشکی نسبتاً جدید هستند. این روکش‌ها می‌توانند راه مناسبی برای درمان شکاف بین دندان‌ها، دندان‌های بد شکل و حتی دندان‌های تغییر رنگ باشند.

بنابراین، اگر لبخند شما آن‌طور که می‌توانست روشن، سفید و درخشان نیست، ممکن است زمان آن رسیده که این روش نسبتاً جدید را در نظر بگیرید. راهنمای جامع دندانپزشکی کلینیک قدس برای ونیرهای لمینت مستقیم مکان مناسبی برای شروع تحقیقات شما است.

 

ونیر لمینت چیست؟

روکش‌ها پوسته‌های بسیار نازکی از سرامیک، چینی یا مواد رزین کامپوزیت هستند که به جلوی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. آنها معمولاً برای اصلاح مسائلی مانند تغییر رنگ، بدشکلی دندان‌ها و به طور کلی برای بهبود و درخشان کردن لبخند شما استفاده می‌شوند. استفاده از روکش معمولاً نیاز به بی حسی کم یا بدون بی حسی دارد و می‌تواند انتخاب ایده آلی برای بهبود زیبایی دندان‌های جلویی شما باشد.

ونیرهای لمینت مستقیم دندان چیست؟

ونیرهای لمینت مستقیم دندان چیست؟

روکش‌های لمینت مستقیم جایگزین محافظه‌کارانه‌تر برای روکش‌های سنتی یا سرامیکی هستند. تفاوت اصلی روکش‌های سنتی با روکش‌های لمینت مستقیم در نحوه استفاده از روکش‌ها است.

اگر روکش‌های سنتی، سرامیکی یا چینی را انتخاب کنید، قبل از اینکه قالبی از دندان‌های شما ساخته شود، سطح دندان‌های شما صاف می‌شود و تا نیم میلی متر از دندان‌های شما برداشته می‌شود. سپس این قالب به آزمایشگاه فرستاده می‌شود تا روکش‌های جداگانه برای هر یک از دندان‌های شما ساخته شود. سپس روکش‌ها به دقت روی دندان‌های شما چسبانده می‌شوند.

در مقایسه، هنگام استفاده از ونیرهای لمینت مستقیم، سطح دندان‌های شما حکاکی می‌شود (به جای صاف شدن)، و سپس یک پوشش چسب اعمال می‌شود. سپس لایه‌هایی از پلاستیک رنگی دندان برای بازسازی کل سطح جلوی دندان اعمال می‌شود. نور شدیدی در طول لایه‌بندی اعمال می‌شود تا پلاستیک را خشک و سفت کند که سپس کانتور شده و صیقل داده می‌شود تا ظاهری طبیعی به دندان بدهد.

بیشتر بخوانید  نحوه تشخیص پرکردن معیوب دندان

مزایای ونیرهای لمینت مستقیم چیست؟

مزایای ونیرهای لمینت مستقیم چیست؟

انتخاب ونیرهای لمینت مستقیم (در صورتی که روش برای شما مناسب باشد)، به ویژه در مقایسه با روکش‌های سرامیکی یا چینی سنتی، مزایای زیادی دارد، از جمله:

  1. به طور کلی، روکش‌های لمینت مستقیم نیازی به برداشتن سطح دندان شما ندارند (روکش‌های سرامیکی سنتی ممکن است این کار را انجام دهند).
  2. از آنجایی که ونیرهای لمینت مستقیم نیازی به قالب گیری یا ساخت آزمایشگاهی ندارند، معمولاً هزینه کمتری نسبت به همتایان چینی خود دارند.
  3. معمولاً می‌توان آنها را بدون آسیب رساندن به سطح دندان زیرین برداشت. به این ترتیب، اگر از روکش‌های خود راضی نیستید، می‌توان درمان بیشتری را انجام داد یک مزیت واقعاً عالی آن تعمیرات نسبتاً سریع و آسان آن است.
  4. به شرطی که مراقبت‌های دندانی مناسب را دریافت کنند، لمینت ونیر مستقیم می‌تواند تا مدتی حداقل 5 سال دوام بیاورد.

 

معایب ونیرهای لمینت مستقیم چیست؟

ونیرهای لمینت مستقیم گهگاه معایبی دارند که عبارت‌اند از:

  1. از آنجایی که آنها به اندازه ونیرهای چینی قوی نیستند، ممکن است دچار تراشه یا شکستگی شوند.
  2. آنها نسبت به همتایان چینی خود نیاز به نگهداری بیشتری دارند.
  3. آنها می‌توانند با مصرف زیاد قهوه و چای تغییر رنگ دهند.

فرایند لمینت مستقیم ونیر دندان چیست؟

فرایند لمینت مستقیم ونیر دندان چیست؟

روش ونیر مستقیم لمینت نسبتاً ساده است و معمولاً به بی حسی کم نیاز دارد یا بدون بی حسی است.

قبل از اینکه کل پروسه کامل شود، حداقل به دو نوبت در دندانپزشکی نیاز دارید. این قرار ملاقات‌ها معمولاً شامل تشخیص و برنامه ریزی درمان، قبل از خود درمان است:

 

تشخیص و برنامه ریزی درمان:

ما همه بیماران خود را تشویق می‌کنیم تا نقش فعالی در طراحی لبخند خود داشته باشند. ما با شما کار می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که از محدودیت‌های رویه روکش دندان و اینکه چه نتیجه‌ای می‌توانید انتظار داشته باشید کاملاً آگاه باشید. اگر بعد از اولین مشاوره کاملاً راحت نیستید، ما بسیار خوشحالیم که دومین جلسه را ترتیب دهیم و یک ماکت طراحی لبخند دیجیتالی انجام دهیم تا به شما نشان دهیم ممکن است چه شکلی باشند.

بیشتر بخوانید  دندان های خود را سوراخ نکنید! و سایر ترند های دندانپزشکی شبکه های اجتماعی که نباید امتحان کنید.

شروع درمان:

 آماده‌سازی دندان‌ها برای استفاده از روکش‌ها جزء حیاتی این روش است. برای شروع، ما به آرامی دندان‌های شما را حکاکی می‌کنیم. در موارد شدید، ممکن است لازم باشد دندان‌های شما را صاف کنیم تا ضخامت بیشتری را که روکش‌ها به دندان‌های شما می‌آورند، ایجاد کنیم. این بخش از روش تنها زمانی است که ممکن است نیاز به بی حسی باشد. هنگامی که این کار کامل شد، ما پلاستیک را به سطح دندان‌های شما اضافه می‌کنیم تا یک لایه کانتور طبیعی ایجاد کنیم. این پلاستیک با استفاده از نور شدید سخت می‌شود. هنگامی که پلاستیک سفت شد، آن را شکل می‌دهیم و صیقل می‌دهیم تا دندان‌هایی کاملاً طبیعی ایجاد شود.

پس از آن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که لبخند جدید درخشان خود را نشان دهید.

تغییر ظاهر دندان‌ها به طور چشمگیری، به ویژه دندان‌های جلوی دهان بسیار واضح است.  در این روش یک لبخند درخشان در عرض چند دقیقه به دست می‌آید.

هزینه ونیرهای لمینت مستقیم چقدر است؟

 

هزینه ونیرهای لمینت مستقیم چقدر است؟

هزینه روکش‌های دندانی بسته به طیف وسیعی از عوامل از جمله:

چه تعداد از دندان‌های شما به ونیر مستقیم لمینت نیاز دارند

وضعیت دندان‌های شما قبل از استفاده از روکش

نوع بیمه درمانی که دارید (اغلب بیمه‌ها هزینه عمل‌های زیبایی را پوشش نمی‌دهد)

مهم است که به خاطر داشته باشید که وقتی صحبت از دندانپزشکی زیبایی و ونیر مستقیم لمینت می‌شود، شما واقعاً چیزی را که برای آن هزینه می‌کنید دریافت می‌کنید. روکش‌ها ممکن است گران باشند. اما، با توجه به اینکه بیشتر ونیرها تقریباً 10 سال دوام می‌آورند، سرمایه‌گذاری اولیه (زمانی که بیش از 10 سال پخش شود) بسیار کمتر از آن چیزی است که اکثر ما صرف قهوه صبح خود می‌کنیم. افزایش عزت نفس، اعتماد به نفس و رفاه عمومی شما واقعاً دارای ‌ارزش زیادی است. لبخند شما اکسسوری است که هرگز بدون آن خانه را ترک نمی‌کنید.

بیشتر بخوانید  14 معیار مهم در انتخاب بهترین دندانپزشک شهر قدس

با دندانپزشکی در شهرقدس که به مراقبت مستقیم از روکش لمینت شما می‌پردازد، می‌توانید مطمئن باشید که پول به خوبی خرج شده است. قیمت‌های ما به شما امکان دسترسی به تجربه و تخصص گسترده دندانپزشکان ما را می‌دهد.

 

 

اطلاعات نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

پست های مرتبط

پیمایش به بالا
به بالا بروید