دندانپزشکی آرام بخش

چگونه با روش دندانپزشکی آرام بخش، اضطراب دندانی را غلبه کنیم؟

اشتراک گذاری

آنچه در این مقاله می‌خوانید

 اضطراب دندانی یکی از ویژگی‌های شایع بین افرادی است که از روش‌های دندانپزشکی هراس دارند. آن می‌تواند به دلیل تجربه دردناک در گذشته یا داستان‌های مبالغه‌آمیزی باشد که توسط آشنایان شنیده شده است. بسیاری از افراد به دلیل این ترس، از بازدیدهای منظم و درمان‌های کوچک دندان خودداری می‌کنند. با این حال، این موضوع باعث ایجاد مشکلات بزرگتر، دردناکتر و هزینه‌برتر می‌شود.

بنابراین بهتر است روی مشورت دندانپزشک خود تمرکز کنید و هر شش ماه یکبار او را ملاقات کنید. اگر اضطراب دندانی شما از انجام این کار جلوگیری می‌کند، از روش دندانپزشکی آرامش بخش برای وداع با ترس و نگرانی استفاده کنید. اینجا همه چیزی که باید درباره داروهای آرامش‌بخش در هنگام درمان دندانی بدانید و راهکارهای آن برای شما برای رفع اضطراب آمده است. این روش، تجربه هراس‌آور را به تجربه راضی‌کننده و راحت تبدیل می‌کند و باعث نجات دندان شما از آسیب‌های بیشتر خواهد شد.

درمان دندانی آرام بخش چیست؟

درمان دندانی آرام بخش استفاده از داروهای آرام‌بخش است تا بیمار در هنگام نشستن در صندلی دندانپزشکی، آرامش بیشتری داشته باشد. این نوع درمان برای کاهش درد و ایجاد آرامش بیمار مفید است و به دندانپزشک امکان پایان دادن به روند درمانی به خوبی و بدون تنش در هنگام انجام مداخلات را می‌دهد.

درمان دندانی آرام بخش همچنین در موارد جراحی دهان و دندان، وقتی کودکان جوان نیاز به مداخلات پیچیده مانند روت کانال دارند و در مواردی که بیماران برای درمان‌های مختلف نیاز به تحریک هستند و از این موضوع نگران هستند، توصیه می‌شود.

در برخی موارد، آرام بخش می‌تواند با بی حس کننده موضعی توسط دندانپزشک ترکیب شود که به کاهش درد و اضطراب در عین حال کمک می‌کند. بسیاری از کودکان و بزرگسالان از اضطراب دندانی رنج می‌برند. ایده کلی از وسایل دندانپزشکی که وارد دهان می‌شود و سوراخ‌کاری دندان‌ها و بریدن از طریق لثه می‌تواند باعث تعرق و خفگی شود.

بیشتر بخوانید  هرگز این کارها را بعد از سفید کردن دندان انجام ندهید!

این می‌تواند درمان را برای دندانپزشک چالش برانگیز کند زیرا بیمار ممکن است بلند بلند حرکت کرده و دستوراتی مانند باز کردن دهان به‌طور گسترده یا اجازه دادن به اشعه ایکس جاو دندان را دنبال نکند.

اقسام مختلف دندانپزشکی همراه با آرام بخش

اقسام مختلف دندانپزشکی همراه با آرام بخشی بسته به داروی مورد استفاده برای آرام بخشی متفاوت است. در ادامه سه نوع اصلی ذکر شده است:

گاز نیتروژن برای دندانپزشکی آرام بخش

نیتروژن اکسید، معروف به گاز خوشحالی، یک مسکن ایمن است که اغلب برای روش های دندانپزشکی کودکان استفاده می شود. این مسکن با اکسیژن مخلوط شده و توسط یک ماسک که بر روی بینی بیمار قرار می گیرد، ارائه می شود. این گاز بی رنگ است و بویی ندارد که برای بزرگسالان و کودکان کاملاً راحت است.

یکی از مزایای مهم استفاده از این گاز، نمایش نتایج آن با آرامش دادن به اعصاب بیمار در عرض چند دقیقه است. همچنین، باعث بیهوشی نمی شود و به دندانپزشک کمک می کند تا درمان را با موفقیت انجام دهد.

داروی خوراکی برای دندانپزشکی آرام بخش

دندانپزشک ممکن است دارویی را برای کاهش اضطراب تجویز کند که باید یک ساعت قبل از نوبت استفاده شود. با این حال، ممکن است بیمار خواب آلوده و خواب بیفتد. این داروها اثر آرامش بخشی دارند و به مغز کمک می کنند که بیش از حد فکر نکند.

تزریقات وریدی برای دندانپزشکی آرام بخش

در این نوع آرام بخشی، یک متخصص بیهوشی دارویی را از طریق تزریق وریدی به بیمار تجویز می‌کند که باعث بیهوشی یا خوابیدن بیمار می‌شود.

بیشتر بخوانید  چگونه می توانید بر ترس از دندانپزشک غلبه کنید؟

دندانپزشکی آرام بخش چگونه کمک می کند؟

دندانپزشکی آرام بخش ابزاری قدرتمند برای درمان افرادی است که از مشکلات دندانی شدید رنج می برند و به نجات دندان مبتلا کمک می کند. نادیده گرفتن مشکلات دندان و لثه می تواند منجر به تدهور سلامت و سطوح بهداشتی اجمالی شود. بنابراین، دندانپزشکان از این تکنیک برای حذف وحشت و ترس از روند درمان استفاده می کنند.

آنها باید قبل از تجویز نوع بیهوشی مورد استفاده، تاریخچه پزشکی بیمار را بدانند. افرادی که از اضطراب کم رنج می برند به طور معمول به علت سبک و بی خطر بودن، با آرام بخش گاز خنک و خوشحالی درمان می شوند. اگر دستورات دندانپزشک را رعایت کنید، بلافاصله پایان می یابد و هیچ اثر جانبی ندارد.

تنها در صورتی که بیمار گاز را به مقادیر بالا بیش از حد استنشاق کند می تواند ضرر داشته باشد. مصرف آن می تواند باعث تهوع، سرگیجه و خستگی شود. نظارت دندانپزشک متخصص، اطمینان می دهد که آرام بخش به طور صحیح و بدون اثرات جانبی انجام می شود.

بیمار پس از مصرف این نوع آرام بخش، به راحتی می‌تواند خودرویش را به خانه بازگرداند. برای افرادی که از اضطراب متوسط در مورد دندانپزشکی رنج می‌برند، داروهای خوراکی بهترین گزینه هستند. این قرص‌های ضد اضطراب معمولا شامل بنزودیازپین هستند و کمک به ایجاد خواب و آرامش بیمار می‌کنند. بنابراین، بیمار بدون استرس و آرام خواهد شد. اما این داروها دارای عوارضی مانند تهوع، سردرد، عرق کردن و غیره هستند.

بیمار ممکن است از فرایند نا‌آگاه باشد اما قادر به دنبال کردن دستورالعمل‌های دندانپزشک است. با این حال، بیمار باید همچنان به بیهوشی موضعی تحت عمل قرار گیرد تا فرآیند بی‌دردسری را تجربه کند.

بیشتر بخوانید  طرز صحیح مسواک زدن در ارتودنسی

اگر بیمار سطح شدیدی از اضطراب را نشان می‌دهد، دندانپزشک هیچ گزینه دیگری ندارد جز استفاده از بیهوشی عمومی که باعث خواب عمیق یا بی‌هوشی می‌شود. این باعث می‌شود فرآیند بی‌دردسری باشد.

جمع بندی:

اضطراب دندانی از مراجعه به دندانپزشک می ترسند. با این حال، بیشتر درمان های پیچیده مانند روت کنال و ایمپلنت با بی حس کردن منطقه انجام می شود و تقریباً بی دردسر است. با این حال، اگر شما از رزرو وقت می ترسید، از دندانپزشک خود درباره دندانپزشکی بی هیجان بپرسید.

منبع: https://www.dentisthopeisland.com.au

اطلاعات نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

پست های مرتبط

پیمایش به بالا
به بالا بروید