ترند های دندانپزشکی شبکه های اجتماعی

دندان های خود را سوراخ نکنید! و سایر ترند های دندانپزشکی شبکه های اجتماعی که نباید امتحان کنید.

اشتراک گذاری

آنچه در این مقاله می‌خوانید

 نگین‌ دندان و براده برداری دندان: این ترند های دندانپزشکی شبکه های اجتماعی، دندان‌درد را به شما هدیه می‌دهند.

دکتر روچی ساهوتا، سخنگوی ADA می‌گوید: نگین‌های دندان ممکن است شیک باشند، اما باکتری‌ها را جذب می‌کنند و خطر پوسیدگی و عفونت لثه را افزایش می‌دهند.

آیا هزینه بالای درمان دندان باعث ایجاد این روند در بین جوانان می شود یا فریب لبخندهایی است که فوراً تغییر می کنند؟

به اندازه کافی ویدیوهای شبکه اجتماعی را تماشا کنید و مطمئناً یکی را خواهید دید که  می توانید نوع خاصی از دندانپزشکی را خودتان انجام دهید. نه در مورد مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، اینها ویدیوهایی در مورد سوراخ کردن دندان ها و چسباندن سنگ های قیمتی به آنها یا سوهان کردن دندان ها برای تغییر شکل آنها هستند.

دندان های خود را سوراخ نکنید! و سایر ترند های دندانپزشکی شبکه های اجتماعی که نباید امتحان کنید.

مردم قرن‌هاست که در سراسر جهان به دندان‌های خود حالت می‌دهند، اما رسانه‌های اجتماعی ، که در آن همه چیز قدیمی و جدید در ویدئوهای کوتاه با صداهای مد روز جمع‌آوری می‌شود و به چشم‌های جوان ارائه می‌شود – به روندهایی مانند سنگ‌های قیمتی دندان روح بخشیده است. سلبریتی هایی مانند دریک، ریحانا و بلا حدید سال ها پیش آن ها را می پوشیدند. اکنون، برخی از اینفلوئنسرهای شبکه اجتماعی در حال فروش کیت‌های جواهر DIY هستند.

کیت‌های جایگزینی دندان‌های DIY به ‌صورت آنلاین با قیمت کمتر از 25 دلار و دستور العمل‌هایی برای خمیر دندان خانگی و درمان‌های سفیدکننده وجود دارد.

ترند های دندانپزشکی شبکه های اجتماعی

متخصصان از صمیم قلب موافقند که دندانپزشکی DIY ایده بسیار بدی است. مراقبت از دندان می تواند گران باشد و درمان ارتودنسی معمولاً زیبایی محسوب می شود و تحت پوشش بیمه دندانپزشکی قرار نمی گیرد و طبق گزارش سالانه «بررسی سالانه سلامت عمومی» در سال 2020، افرادی که کم درآمد، بیمه نشده، اعضای گروه های اقلیت نژادی، مهاجر یا زندگی در مناطق روستایی هستند، بیشتر احتمال دارد از سلامت دهان و دندان ضعیفی برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید  نحوه تشخیص پرکردن معیوب دندان

سوهان کشیدن دندان

سوهان کشیدن دندان کاری است که دندانپزشک ممکن است برای صاف کردن عیوب یا ایجاد فاصله بین دندان ها در طول درمان بریس انجام دهد، به عنوان مثال، برخی از افراد خودشان این کار را انجام می دهند تا تراشه های دندان را صاف کنند یا به دلایل زیبایی دندان های نیش خون آشام مانند ایجاد کنند. «زمانی که یک دندانپزشک کار دندانپزشکی را انجام می‌دهد آن را با اطلاعات پس‌زمینه سال‌ها آموزش، عکس‌برداری با اشعه ایکس و تجربه انجام می‌دهد که به انها کمک می‌کند تصمیم بگیرند که چه زمانی و چگونه درمان را انجام دهند.»

 نگین‌های دندانی

 نگین‌های دندانی که به‌درستی با مواد باندینگ دهانی استفاده می‌شوند، مشکل‌ساز هستند، زیرا «چیزی به دندان‌های شما اضافه می‌کنند که باکتری‌ها را نیز جذب می‌کند. شما خطر پوسیدگی، عفونت لثه را افزایش می دهید. و خطر پارگی دندان، التهاب داخل دهانتان را افزایش می دهید.»

یک کیت جواهر 25 تکه دندان که از طریق آمازون به قیمت 12.99 دلار فروخته می شود، شامل 10 بدلیجات، یک جاکلیدی مینی ال ای دی برای خشک شدن چسب، چهار چوب چوبی، پنج برس اپلیکاتور یکبار مصرف و پنج رول پنبه ای است. کیت همراه با چسب یا دستورالعمل ارائه نمی شود.

در آمازون از نچسبیدن جواهرات شکایت داشتند. برخی استفاده از چسب ناخن را پیشنهاد کردند اما این چسپ سمی است و می تواند به مینای دندان آسیب برساند. اما از جمله پیشنهادات آمازون این است که یک بطری چسب رزین اپوکسی خرید کنند.

سوراخ کردن دندان‌

DIY می‌تواند جایگزین مناسبی به نظر برسد، به خصوص از آنجایی که فردی با دندان‌های آسیب‌دیده شدید، درد شدید، یا با نصب صورت‌حساب‌های دندانی ناشی از تعمیر آسیب‌های DIY، به ندرت نتایج ناامیدکننده‌ای را در شبکه های اجتناعی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید  کیست موکوسل دهان

زمانی که افراد جرات سوراخ کردن دندان‌های خود را ندارند، می‌توانند با سایر گرایش‌های اجتماعی مانند نوشیدن «کک سالم»، معجونی از سرکه بالزامیک که محتوای اسیدی بالاتری نسبت به نوشابه واقعی دارد و آب‌های گازدار طعم‌دار آسیب وارد کنند. . این یک دستور العمل برای فرسایش شدید مینای دندان است.

 «بیماران  آب لیمو یا شاید سرکه سیب می‌نوشند و این باعث اسید یا فرسایش روی دندان‌هایشان می‌شود. “بیماران میگویند  من در اینترنت دیدم که، این برای سلامتی من بهتر است. و بنابراین من هر شب این کار را انجام داده ام.”

چنین روش های کم‌هزینه‌ای ممکن است در درازمدت هزینه‌های بسیار بیشتری را برای بیماران به همراه داشته باشد. ساهوتا پیشنهاد کرد که مصرف‌کنندگانی که به دنبال راه‌های ایمن برای تقویت لبخند خود هستند، می‌توانند محصولات را در سایتی که دارای مهر پذیرش ADA است، تمیز کنند.

هر دندان و هر دهانی منحصر به فرد است و هیچ روش DIY یک اندازه ای وجود ندارد.

 

 

اطلاعات نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

پست های مرتبط

پیمایش به بالا
به بالا بروید