دندانپزشکی زیبایی در شهر قدس

کلینیک دندانپزشکی زیبایی در شهر قدس

اشتراک گذاری

آنچه در این مقاله می‌خوانید

دندانپزشکی زیبایی در شهر قدس ؛ یکی از شاخه های مهم دندانپزشکی است که به سازماندهی مجدد ناحیه دهان و دندان از نظر سلامت و زیبایی می پردازد. موضوع اصلی آن طراحی لبخند سالم است. طراحی لبخند برای تجدید لبخند ایده آل با سلامت و طبیعی است.

نکته مهم ایجاد یک لبخند زیبایی شناختی است که در محدوده قوانین پزشکی مناسب شما باشد. دندان های ما علاوه بر کارکردهای اصلی خود (جویدن، صحبت کردن و …) از نظر زیبایی نیز بر اعتماد به نفس ما در جامعه تأثیر بسزایی دارند.

لبخند ما عامل بسیار مهمی در ارتباط ما با مردم است. اختلالات رنگ و شکل در دندان ها می تواند مشکلاتی تا اختلالات روانی در فرد ایجاد کند. مطالعات نشان داده است که فردی که به لبخند خود اعتماد دارد در زندگی اجتماعی، کاری و روزمره خود بسیار شادتر و موفق تر از سایر افراد است.

دندان های ما لبخند ما را منعکس می کنند و لبخند ما انرژی ما را منعکس می کند. لبخند زیبا به معنای اعتماد به نفس شخصی است.

عوامل موثر بر لبخند در دندانپزشکی زیبایی در شهر قدس

دندانپزشک زیبایی در کلینیک دندانپزشکی زیبایی در شهر قدس ابتدا باید بیمار را بشناسد و انتظارات او را درک کند. نباید فراموش کرد که روش درمانی برای هر فردی متفاوت است. در اینجا سلیقه خاص بیماران ما، سطح اقتصادی-اجتماعی، عوامل شغلی و… بسیاری از مسائل باید بررسی شود.

سپس عوامل فیزیکی وارد عمل می شوند. دندانپزشک زیبایی باید لبخندی را طراحی کند که بیمار آن را دلپذیر و جذاب درک کند و تصویر معیوب را اصلاح کند. هدف آن ایجاد یک آرایه دندانی قابل قبول و سازگار بیولوژیکی برای بیمار است.

برای این، در صورت لزوم، معاینه اولیه باید بسیار طولانی باشد، مدل های تشخیصی و عکس های بیمار باید گرفته شود، نتیجه مورد انتظار باید به طور کامل و واضح بیان شود.

دندانپزشکی زیبایی در شهر قدس یک مطالعه علمی بسیار حساس است. برای ارائه یک تصویر ایده آل نباید سلامتی را به خطر انداخت. جراحان زیبایی و دندانپزشکان زیبایی در قدس بر اساس قوانین خاص پزشکی به کار خود ادامه می دهند. در زیر به شما خواهیم گفت که چه عواملی در چیدمان زیبایی شناسی موثر هستند.

در دندانپزشکی زیبایی در شهر قدس

زوایا و نسبت های خاصی در ناحیه دهان، صورت و سر وجود دارد. هنگامی که درمان طبق این قوانین انجام شود، تقریباً تضمینی برای دستیابی به ظاهر زیبایی خواهد بود.

با این حال، مایلیم به این نکته اشاره کنیم که زیبایی شناسی یک مفهوم نسبی است و ممکن است زیبایی شناسی هر فردی متفاوت باشد. به عنوان مثال، در حالی که من شخص “الف” را بسیار زیبا می دانم، ممکن است شخص دیگری او را اصلاً زیبا نبیند. بنابراین درک انتظارات بیمار مهمترین معیار در است.

در نتیجه، دندانپزشک زیبایی در مورد تکنیک اعمال شده و مواد مورد استفاده تصمیم می گیرد. قبل از شروع درمان باید کیفیت مواد و مناسب بودن آن برای بیمار مشخص شود.

توانایی تصمیم گیری صحیح، تمایل به ارتقای مهارت های فنی و تلاش برای اطلاع مداوم از محصولات جدید موجود باید با ادراک و بینش زیبایی شناختی طبیعی ترکیب شود که مهمترین ویژگی پزشک شماست.

 

عوامل موثر بر لبخند در دندانپزشکی زیبایی در شهر قدس

عوامل موثر بر لبخند در دندانپزشکی زیبایی در شهر قدس

  1. سن
  2. جنسیت
  3. ویژگی های چهره
  4.  شکل لب و دهان
  5. رنگ، شکل و چینش دندان ها
  6. لثه ها
بیشتر بخوانید  سیلانت‌ دندانی چیست؟

 

سن

با افزایش سن، تغییراتی در چهره ما ایجاد می شود. به عنوان مثال، در حالی که فاصله بین خط مو و ابرو، بین ابرو و نوک بینی، بین نوک بینی و نوک چانه در سنین پایین برابر است، نوک بینی و چانه با افزایش سن،  به یکدیگر نزدیک می شود. به عبارت دیگر 1/3 پایین صورت کوتاه می شود.

این به دلیل افتادگی برخی از نواحی بر اثر گرانش و سایش دندان ها در طول زمان و کاهش ابعاد عمودی در نتیجه تحلیل استخوان است. به عنوان مثال، وقتی در سنین پایین می خندیم، دندان های بالایی بیشتری ظاهر می شوند، در حالی که با افزایش سن، دندان های پایینی بیشتر ظاهر می شوند.

در چنین شرایطی موثرترین روش درمانی، انله های چینی پوشش دهنده سطح جونده دندان ها و لمینت ونیرهای چینی در ناحیه قدامی است. به این ترتیب هم زیبایی ایده آل فراهم می شود و هم از دست دادن فاصله ناشی از کوتاه شدن دندان ها اصلاح می شود.

یکی دیگر از دلایلی که با افزایش سن رخ می دهد، تغییر رنگ فیزیولوژیکی است. چای، قهوه، سیگار، الکل و غیره سال ها مصرف می شود. گاهی اوقات در اثر سایش لایه مینا که همان لایه دندان است، تغییرات رنگی در دندان ها ایجاد می شود.

در چنین حالتی می توان این مشکل را با پلیش دندان و بلیچینگ (سفید کردن دندان) حل کرد. نکته مهم این است که این فرآیندها تا حد امکان طبیعی به نظر می رسند.

جنسیت

تفاوت قابل توجهی بین لبخند و دندان در مردان و زنان وجود دارد. در خانم ها دندان ها گردتر و گوشه ها نرم تر می شوند. در مردها ، دندان ها صاف تر و زاویه دارتر هستند. در خانم ها 2 دندان میانی قدامی بزرگتر و بلندتر و دندان های کناری کناری کوچکتر هستند.

در مردان، تفاوت اندازه قابل توجهی بین 4 دندان قدامی وجود ندارد. در خانم ها خط لبخند به صورت مایل از لب پایین پیروی می کند. در مردان خط خنده صاف تر است.

 

خطوط صورت

بین دندان های طبیعی و فرم صورت هماهنگی وجود دارد. به عنوان مثال، اگر صورت بیضی دارید، شکل دندان ها بیضی یا تقریبا بیضی شکل چرخش های مربعی، زاویه ای و گرد در صورت های مربعی زیباتر به نظر می رسند.

گاهی دستیابی به این هماهنگی برای ما دشوار است و به برخی توهمات متوسل می شویم. به عنوان مثال، فردی که چاق است و صورت درازی ندارد، می‌تواند با ساختن دندان‌های بلند، لاغرتر و بلندتر به نظر برسد.

 

رنگ، شکل و منشا دندان ها

در صورت وجود مشکل رنگ در زبان ابتدا باید پولیش و سپس سفید کردن دندان ها انجام شود. اگر درمان اعمال شده نتیجه ای نداشته باشد (در برخی از تغییر رنگ ها، رسیدن به نتیجه مطلوب با سفید کردن دندان مشکل است)، پوشش سطوح دندان با روکش های لمینت چینی یا مواد پرکننده کامپوزیت درمان مناسب خواهد بود. در برخی موارد، هر دو را می توان اعمال کرد.

  • در صورت وجود ناهنجاری در دندان ها می توان راه حل موثری با ونیرهای لمینت چینی ارائه داد. در این حالت، به عنوان مثال، دندان جانبی بسیار کوچک شما با ونیرهای لمینت چینی که فقط با ساییدگی بسیار کمی از سطح جلوی دندان به آن چسبیده می‌شوند، از نظر زیبایی ظاهر می‌شوند.
  • در صورت وجود شکاف (دیاستما) در دندان‌ها، نزدیک‌ترین روش درمان، استفاده از ونیر لمینت چینی یا کامپوزیت است. با این تکنیک ها می توان به راحتی شکاف بین دندان ها را بست. در صورت وجود خراشیدگی در دندان های جلویی و شکستگی در انتها می توانید به راحتی با همین روش ها به لبخند زیبایی برسید.
  • در صورت وجود پرکردگی های قدیمی در دندان های جلو، این پرکردگی ها باید تجدید شده و از نظر دندانپزشکی زیبایی ارزیابی شوند. اما همانطور که در ابتدا گفتیم این به برنامه ریزی توسط دندانپزشکی زیبایی در شهر قدس انجام می شود. به عنوان مثال، در فردی که مقادیر زیادی چای، قهوه و سیگار مصرف می کند، لبه های پرکننده در مدت زمان کوتاهی دوباره رنگ می شوند.
  • در این مورد، مناسب ترین راه حل، روکش های لمینت سرامیکی خواهد بود. دلیل آن این است که لمینت ها رنگ را جذب می کنند.
  • یکی دیگر از مواردی که در مشکلات رنگ دندان و  دندانپزشکی زیبایی در شهر قدس  باید مورد توجه قرار گیرد، رنگ پوست فرد است. رنگ پوست در تعیین رنگ درمانی که قرار است ساخته شود بسیار موثر است.
  • در افرادی که رنگ پوست تیره دارند، رنگ دندان های بسیار روشن از طبیعی بودن تصویر می کاهد. در افراد با رنگ پوست روشن، این دندان ها بسیار طبیعی تر و زیباتر به نظر می رسند.
  • در صورت نامنظمی دندان ها، ابتدا باید درمان ارتودنسی (بریس) توصیه شود. بنابراین با محافظتی ترین روش دندان ها هم سالم می شوند و هم زیبایی ایده آلی ارائه می شود. تراز مناسب دندان ها به اندازه جویدن موثر و گویش درست در مشاوره زیبایی مهم است.
بیشتر بخوانید  پیشگیری از سرطان دهان

دندانپزشکی زیبایی در شهر قدس و زیبایی لثه

داشتن لثه سالم مهمترین معیار در سلامت دهان و دندان است. اما گاهی اوقات حتی اگر لثه ها سالم باشند، می توانند ظاهر شما را خراب کنند، حتی زیباترین دندان ها ممکن است چشمگیر به نظر نرسند. لثه سالم ظاهری به رنگ صورتی و پوست پرتقال دارد. لثه های متورم، قرمز و براق به دلیل بیماری پریودنتال باید درمان شوند.

دندانپزشکی زیبایی در شهر قدس و روکش لمینت

روکش لمینت

لامیناها از دندان های طبیعی قابل تشخیص نیستند، زیرا به حداقل آماده سازی نیاز دارند، با موادی مانند سیگار، چای، قهوه تغییر رنگ نمی دهند و خاصیت انتقال نور دارند. بنابراین، امروزه ایده آل ترین روش درمانی زیبایی هستند.

 

چه کسی می تواند دندان خود را در دندانپزشکی زیبایی در شهر قدس لمینت ونیر کنند؟

  1. کسانی که دندان های جلو شکسته دارند
  2. در از بین بردن سطح، رنگ و تفاوت بین دندان ها.  نامنظمی  دندان های  قدامی (در صورتی که بیمار خواهان درمان ارتودنسی نباشد)
  3. کسانی که سطح بالایی دندان هایشان ساییده شده است
  4. کسانی که دارای پرکردگی های بزرگ و دندان های تیره در دندان های جلویی خود هستند
  5. کسانی که از رنگ دندان خود راضی نیستند .
  6. برای دندان های کج، در صورتی که بیمار تمایلی به درمان ارتودنسی نداشته باشد.
  7. آنهایی که دندانهایشان فاصله دارد
  8. کسانی که از فرم دندان های خود راضی نیستند (بلند، کوتاه، کوچک و …)
  9. به دست آوردن خط لبخند گسترده ای به شکل U و در نتیجه ایجاد زیبایی پرانرژی و طبیعی
  10. لمینت ونیر را می توان برای هرکسی که می خواهد لبخندی زیبا داشته باشد بدون آسیب رساندن به دندان ها اعمال کرد.
  11. دندان های سرامیکی به دلیل نزدیک بودن به ساختار طبیعی و دوام آن از دیرباز در دندانپزشکی زیبایی یک ماده ترجیحی بوده است.
بیشتر بخوانید  دندان قروچه

پرسلن تقویت شده در ماشین های مخصوص و پخت در دماهای بالا بدست می آید. به خصوص در دندان های قدامی به دلیل عبور نور بسیار خوب ترجیح داده می شود. در برابر نیروهای جویدن به اندازه کافی مقاوم نیست، به خصوص برای ناحیه خلفی.

 

پل های زیرکونیومی

در این سیستم از زیرکونیوم که یک آلیاژ سفید رنگ است به جای فلز به عنوان زیرسازی استفاده می شود.

 

زیرکونیوم چیست؟

سال هاست که برای دوام در کاربردهای روکش سرامیکی از زیرسازی فلزی در زیر دندان چینی استفاده می شود. عصر جدیدی با استفاده از زیرکونیوم آغاز شده است که پیش از این به جای فلز در دندانپزشکی زیبایی در سایر زمینه های پزشکی با موفقیت مورد استفاده قرار می گرفت.

موفقیت این ماده در پزشکی و صنعت ثابت شده است. در نتیجه تحقیقاتی که در سال 1988 آغاز شد، کاربردهای بالینی از ابتدای سال 2002 در سراسر جهان آغاز شد. با این کاربرد جدید، نگرانی های زیبایی شناختی بیمار در ترمیم های فلزی-سرامیکی و تمام سرامیک به طور قطع برطرف می شود.

زیرکونیوم برای مصارف مختلف در قسمت های مختلف بدن به خصوص در پروتزهای مفصل ران استفاده شده است و مشخص شده است که هیچ گونه عارضه و مضراتی ندارد و ایجاد حساسیت نمی کند.

زیرکونیوم عنصری است که در برابر حرارت بالا، ضربه، نور مقاوم است، گرما و الکتریسیته را هدایت نمی کند و می تواند نور را از خود عبور دهد. علاوه بر این ماده ای سالم است که باعث اختلالات چشایی در دهان، مشکلات لثه و بوی بد دهان نمی شود.

یک مدل مومی از دندان های شما بر روی مدلی که با قالب گرفته شده روی دندان شما تهیه شده است، تهیه می شود. یک دستگاه به کمک کامپیوتر (CAD CAM) زیرساخت دندان های شما را با سایش بلوک اکسید زیرکونیوم مطابق با اطلاعاتی که از این مدل دریافت می کند، آماده می کند. بلوک آسیاب شده با اندازه و تکنیک خاصی رنگ آمیزی می شود که مطابق با انتخاب رنگ به داخل ساختار نفوذ می کند. زیرسازی های رنگ شده با قرار دادن سرامیک رنگی مناسب روی آن ها فرم دندانی داده و با فرآیند پولیش کار به پایان می رسد.

دندانپزشکی زیبایی در شهر قدس

سازگار با بدن و دندان در تمام جهات

سرامیک Cercon قرار داده شده بر روی زیرساخت اکسید زیرکونیوم میزان چسبندگی ضایعات مواد غذایی و میکروارگانیسم ها را به سطح دندان کاهش می دهد. بنابراین، بهداشت دهان و دندان به خوبی فراهم می شود. اکسید زیرکونیوم گرما را هدایت نمی کند، دندان های شما هنگام مصرف غذاهای سرد و گرم حساس نمی شوند.

یکی از مهمترین ویژگی های زیرکونیوم خاصیت ضد باکتریایی آن است. باکتری ها نمی توانند در ساختار زیرکونیا مستقر شوند و تکثیر شوند.

اطلاعات نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

پست های مرتبط

پیمایش به بالا
به بالا بروید