جراحی دندان در شهر قدس

جراحی دندان در شهر قدس

اشتراک گذاری

آنچه در این مقاله می‌خوانید

جراحی دندان به هر عمل جراحی بر روی دندان‌ها، لثه‌ها، فک‌ها یا سایر ساختارهای دهانی گفته می‌شود. این شامل کشیدن، ایمپلنت، پیوند لثه و جراحی فک است. جراحی دندان در شهر قدس معمولاً توسط جراح فک و صورت یا پریودنتیست انجام می شود. متخصصان دندانپزشکی هستند که آموزش های پیشرفته ای در مورد روش های جراحی دندان در شهر قدس را دارند.

جراحی دنددان یک اصطلاح گسترده برای هر عملی است که روی دندان، لثه، فک یا ساختارهای اطراف دهان و صورت شما انجام می شود. این شامل طیف گسترده ای از روش ها، از جمله کشیدن دندان، پیوند استخوان دندان، پیوند پریودنتال (لثه) و جراحی فک اصلاحی است.

چرا جراحی دندان در شهر قدس انجام می شود؟

 

چرا جراحی دندان در شهر قدس انجام می شود؟

ممکن است به دلایل مختلفی به جراحی دندان نیاز داشته باشید. دندانپزشک شما ممکن است آن را توصیه کند اگر موارد زیر را دارید:

  • پوسیدگی وسیع دندان.
  • دندان های بد شکسته.
  • بیماری لثه.
  • دندان های نهفته.
  • دندان های از دست رفته
  • اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMD).
  • از دست دادن استخوان در فک شما.
  • آپنه خواب.
  • سرطان دهان.
  • آسیب شناسی خوش خیم دهان (توده ها یا برجستگی های غیر سرطانی).

انواع مختلف جراحی دندان در شهر قدس چیست؟

چندین نوع عمل جراحی دندان در شهر قدس وجود دارد که انجام می شود. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از کشیدن دندان، پیوند استخوان دندان، ایمپلنت دندان، جراحی پریودنتال، جراحی فک اصلاحی، جراحی آپنه خواب و ترمیم شکاف لب و کام.

کشیدن دندان

رایج ترین نوع جراحی دندان در شهر قدس کشیدن دندان  است. در صورت داشتن پوسیدگی شدید دندان، بیماری لثه (پریودنتیت)، ترومای دندان یا عوارض دندان عقل، کشیدن دندان ممکن است توصیه شود. گاهی اوقات کشیدن دندان برای آماده سازی شما برای استفاده از پروتزهای مصنوعی یا سایر وسایل مصنوعی انجام می شود.

اکثر دندانپزشکان ترجیح می دهند در صورت امکان دندان های طبیعی را حفظ کنند، اما گاهی اوقات کشیدن دندان برای حفظ سلامت کلی دهان شما ضروری است. علاوه بر این، بسیاری از دندانپزشکان کشیدن دندان عقل را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای کاهش خطر پوسیدگی، تحلیل استخوان و سایر مشکلات توصیه می کنند.

پیوند استخوان دندان

زمانی که از دست دادن استخوان در فک شما رخ داده باشد، پیوند استخوان دندان ضروری است. چند دلیل وجود دارد که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد. وقتی دندان های طبیعی شما وجود دارند، ریشه ها اعصاب فک شما را تحریک می کنند. این به مغز شما سیگنال می دهد که مواد مغذی را به فک شما ارسال کند و آن را قوی و سالم نگه دارد. اگر دندانی برای مدتی از دست رفته باشد، پوسیدگی استخوان در آن ناحیه رخ می دهد، زیرا ریشه ای برای تحریک اعصاب وجود ندارد. پیوند استخوان دندان حجم و تراکم را در استخوان فک شما بازیابی می کند تا ایمپلنت های دندانی بعداً کاشته شوند.

بیشتر بخوانید  درمان دندان درد با زردچوبه در خانه

گاهی اوقات، ارائه دهنده شما ممکن است یک پیوند استخوان در طول جراحی پریودنتال قرار دهد. بیماری پیشرفته لثه می تواند باعث فرسایش استخوان اطراف دندان شما شود. پیوند استخوان تحرک را کاهش می دهد و پایه محکمی را فراهم می کند و دندان های شما را قوی و سالم نگه می دارد.

ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی به طور گسترده ای قابل اطمینان ترین و ماندگارترین گزینه جایگزینی دندان در دسترس هستند. این پایه های نخی کوچک – ساخته شده از تیتانیوم یا زیرکونیوم درجه پزشکی برای جایگزینی ریشه دندان های از دست رفته در فک شما تعبیه شده است. هنگامی که ایمپلنت‌ها بهبود یافتند، می‌توان آن‌ها را با روکش‌های دندان، بریج‌های دندانی یا دندان مصنوعی ترمیم کرد.

جراحی پریودنتال

اگر پریودنتیت متوسط یا شدید دارید، متخصص لثه ممکن است درمان بیماری لثه را توصیه کند. در طی این روش، برش هایی در امتداد خط لثه ایجاد می شود و بافت به طور موقت از دندان های شما دور می شود. سپس جراح ریشه های دندان شما را تمیز می کند و پلاک ها و باکتری هایی را که در زیر لثه های شما جمع شده اند پاک می کند. در نهایت، بافت لثه در جای خود قرار می گیرد و بخیه می شود.

گاهی اوقات، تحلیل لثه می تواند در نتیجه پریودنتیت رخ دهد. در این موارد ممکن است به پیوند لثه نیاز داشته باشید. در طی این روش، جراح ناحیه از دست رفته بافت را با بافت اهداکننده تقویت می کند. این دستمال کاغذی ممکن است از سقف دهان شما گرفته شود یا در بانک دستمال کاغذی تایید شده خریداری شود.

جراحی فک اصلاحی

جراحی اصلاحی فک – که به آن جراحی ارتوگناتیک نیز می گویند – به ناهنجاری های اسکلتی استخوان های فک شما می پردازد. این روش ممکن است برای بهبود عملکرد جویدن، اصلاح ناهماهنگی یا رفع عدم تعادل صورت توصیه شود. از جراحی اصلاحی فک نیز برای کاهش درد ناشی از اختلال عملکرد TMJ استفاده می شود.

جراحی آپنه خواب

آپنه انسدادی خواب زمانی اتفاق می‌افتد که بافت‌های پشت گلو به عقب می‌افتند و راه هوایی شما را در طول خواب مسدود می‌کنند. گاهی اوقات OSA با روش های محافظه کارانه مانند درمان با دستگاه خوراکی یا استفاده از دستگاه CPAP با موفقیت درمان می شود. با این حال، موارد شدید ممکن است نیاز به مداخله جراحی داشته باشد.

ترمیم شکاف کام و لب

افرادی که با شکاف لب متولد می شود دارای یک سوراخ در لب بالایی خود است، در حالی که نوزادی که با شکاف کام متولد می شود دارای سوراخی در سقف دهان خود است. برخی از نوزادان با هر دو بیماری متولد می شوند. شکاف کام و لب زمانی رخ می دهد که ساختارهای صورت به طور کامل در رحم رشد نکنند. جراحان دندان و فک و صورت معمولاً برای بازگرداندن عملکرد طبیعی غذا خوردن و کمک به کودک در ایجاد الگوهای گفتاری مناسب در مراحل بعدی زندگی، شکاف لب و کام را ترمیم می کنند.

بیشتر بخوانید  مراقبت پس از کشیدن دندان (روش های پیشگیری از عفونت جای دندان کشیده شده)

چه کسی جراحی دندان را انجام می دهد؟

چه کسی جراحی دندان را انجام می دهد؟

 پریودنتیست یا متخصص لثه، لثه ها و استخوان هایی را که از دندان های شما حمایت می کنند، جراحی می کند. هم جراحان دندان و هم پریودنتیست ها باید سه تا چهار سال بعد از فارغ التحصیلی از دانشکده دندانپزشکی تحت آموزش اضافی قرار گیرند.

قبل از جراحی دندان چه اتفاقی می افتد؟

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما یک ارزیابی جامع برای بررسی دندان ها، لثه ها، مفاصل فک و ساختارهای اطراف شما انجام می دهد. آن‌ها همچنین عکس‌های اشعه ایکس و اسکن‌های دندانی می‌گیرند تا دید واضحی از ریشه‌های دندان، استخوان فک، اعصاب و سایر نشانه‌های مهم دهان شما داشته باشند. با استفاده از این اطلاعات، آنها یک برنامه درمانی شخصی را تنظیم خواهند کرد.

در حین جراحی دندان چه اتفاقی می افتد؟

گاهی اوقات جراحی دندان در شهر قدس به صورت سرپایی انجام می شود. جراح شما ممکن است گزینه‌های آرام‌بخشی را برای راحتی شما ارائه دهد، از جمله اکسید نیتروژن، داروهای خوراکی یا آرام‌بخشی متوسط یا عمیق داخل ورید . در موارد دیگر، جراحی دندان ممکن است در بیمارستان تحت بیهوشی عمومی کامل شود.

جراحی دندان در شهر قدس چقدر طول می کشد؟

طول عمل شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه چه نوع جراحی دندان انجام می‌دهید، چه تعداد دندان در حال درمان هستند و اینکه آیا آرام‌بخش را انتخاب می‌کنید یا نه. کشیدن یک دندان معمولاً حدود 30 دقیقه طول می کشد، در حالی که یک روش پیچیده تر – مانند جراحی فک اصلاحی – معمولاً حداقل دو تا سه ساعت طول می کشد.

بعد از جراحی دندان چه اتفاقی می افتد؟

پس از عمل جراحی دندان، دستورالعمل های دقیق بعد از عمل به شما داده می شود. مهم است که این دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید تا خطر خونریزی، عفونت و سایر عوارض را کاهش دهید.

جراحی دندان در شهر قدس واینکه بیمه شامل چه مواردی میباشد

وقتی صحبت از بیمه می شود، بیشتر جراحی های دهان تحت مزایای دندانپزشکی قرار می گیرند. با این حال، مواقعی وجود دارد که جراحی دندان تحت پوشش بیمه پزشکی قرار می گیرد.

به عنوان مثال، اگر درگیر حادثه ای شده اید و نیاز به جراحی دندان در یک بیمارستان دارید، احتمالاً تحت پوشش بیمه پزشکی شما قرار می گیرد. با این حال، برنامه ها و سیاست ها متفاوت است، بنابراین از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود برای جزئیات بیشتر بپرسید. به طور خلاصه، بیمه پزشکی برخی از روش های جراحی دنداندر شهر قدس را پوشش می دهد، اما نه همه آنها.

بیشتر بخوانید  جراحی پریودنتال

مزایای جراحی دندان چیست؟

مزایای جراحی دندان چیست؟

دندان ها، لثه ها و مفاصل فک شما برای سلامت و عملکرد مطلوب دهان و دندان به طور هماهنگ با هم کار می کنند. هدف کلی جراحی دندان، رسیدگی به هر مشکلی است که با سلامت یا کیفیت زندگی شما تداخل دارد.

 

خطرات یا عوارض جراحی دندان چیست؟

مانند هر روش دیگری، شما باید از خطرات یا عوارض مرتبط با جراحی دندان آگاه باشید. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

عفونت.

آسیب به دندان های مجاور.

حفره خشک (شرایطی که ممکن است پس از استخراج، زمانی که فرآیند انعقاد خون مختل می شود رخ دهد).

بی حسی

تکه های ریشه دندان.

مشکلات سینوسی

شما می توانید با پیروی از دستورالعمل های بعد از عمل و مصرف تمام داروها طبق دستور، خطر ابتلا به این عوارض را به حداقل برسانید. در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی، برای دستورالعمل های بیشتر با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

زمان نقاهت چقدر است؟

زمان‌های بهبودی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما بیشتر افراد پس از حدود یک هفته دوباره احساس می‌کنند که خودشان هستند. هر چه جراحی دندان شما گسترده تر باشد، زمان بیشتری برای بهبودی نیاز است. در طول این مدت، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به شما داروهایی می دهد تا راحت باشید.

چه زمانی می توانم به محل کار یا مدرسه برگردم؟

چه زمانی می توانم به محل کار یا مدرسه برگردم؟

اکثر افراد می توانند ظرف یک تا سه روز به محل کار یا مدرسه بازگردند. برای روش های گسترده تر، مانند جراحی اصلاحی فک، ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

غذاهای نرم پس از جراحی دندان مصرف کنید

برای بهبود بهبودی، از خوردن غذاهای سفت و ترد پس از جراحی دندان خودداری کنید. در عوض، یخچال و انبار خود را با غذاهای نرم مانند ماست، سوپ، پاستا، پوره سیب زمینی، ماهی، پودینگ، تخم مرغ و برنج پر کنید. برای یک خوراکی خنک، بستنی، بستنی و میلک شیک را امتحان کنید. غذاهای سرد می توانند به تسکین ناحیه جراحی کمک کنند.

چه زمانی باید با پزشک تماس گرفت

اگر دندان، لثه یا فک درد دارید، فوراً با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. اگر اخیراً تحت عمل جراحی دندان در شهر قدس قرار گرفته اید و دردی دارید که با دارو از بین نمی رود، تب 100.4 فارنهایت یا بالاتر یا تخلیه در محل جراحی، فوراً با جراح خود تماس بگیرید. این علائم هشدار دهنده می تواند نشان دهنده عفونت باشد که باید به سرعت درمان شود.

 

 

اطلاعات نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

پست های مرتبط

پیمایش به بالا
به بالا بروید