سفید کردن دندان

محدودیت های سفید کردن دندان

اشتراک گذاری

آنچه در این مقاله می‌خوانید

هر چند وقت یکبار می توانید دندان های خود را سفید کنید؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا محدودیتی برای سفید کردن دندان های خود وجود دارد؟

اگرچه سفید کردن دندان در صورت استفاده مناسب بی خطر است، اما چیزی به نام سفید کردن بیش از حد وجود دارد و محدودیت های سفید کردن دندان باید رعات شود.(و عوارض جانبی نیز می تواند به همراه داشته باشد.)

هر چند وقت یک بار باید دندان های خود را سفید کنید؟

اکثر سیستم های سفید کننده به گونه ای تنظیم شده اند که شما در هر زمان معین فقط برای حداکثر 10 تا 14 روز متوالی دندان های خود را سفید می کنید. اما حتی در این صورت، برخی از افراد دچار حساسیت دندان یا سوختگی های شیمیایی روی لثه های خود می شوند، به خصوص اگر دستورالعمل های استفاده را درست رعایت نکنند.

چه مدت باید بین جلسات سفید کردن دندان صبر کرد

هر روش سفید کردن دندان متفاوت است. برخی از آنها باید به طور مداوم هر روز استفاده شوند تا موثر واقع شوند. اما هنگامی که درمان اولیه یا استفاده از کیت سفید کننده را انجام دادید، معمولاً باید حداقل چند ماه صبر کنید تا از روش سفید کننده دندان با کیت استفاده کنید.

آیا سفید کردن مینای دندان را ضعیف می کند؟

آیا سفید کردن مینای دندان را ضعیف می کند؟

در بیشتر موارد، سفید کردن دندان مینای دندان را از بین نمی برد. اما اگر آنها را بیش از حد در معرض مواد سفید کننده قرار دهید، دندان ها را حساس می کند.

با این حال، برخی از دندانپزشکان می گویند که در موارد شدید سفید کردن  بیش از حد دندان ها باعث فرسایش مینای دندان شما می شود. مشابه چیزی که در فردی با بهداشت دهان و دندان ضعیف یا رژیم غذایی اسیدی می بینیم. با فرسایش مینای دندان، شاهد ایجاد لکه های سفید در دندان هستیم. و لکه های سفید از بین نمی روند زیرا مشکل رنگ دندان نیست بلکه یک مشکل ساختاری است.

چگونه اثر سفید کردن دندان را طولانی تر کنیم

صرف نظر از اینکه هر چند وقت یکبار می توانید دندان های خود را سفید کنید، کارهای عملی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید تا به شما کمک کند لبخند خود را برای مدت طولانی تر روشن تر نگه دارید.

1. بعد از نوشیدن مایعات تیره دهانتان را با آب بشویید

شاید حاضر نباشید قهوه، چای یا شراب قرمز را برای همیشه کنار بگذارید. اشکالی ندارد کاری که می توانید انجام دهید این است که بعد از صرف غذا دهان خود را با آب بشویید. با این کاردهان شما از تمام ذرات لکه خلاص نمی شود، اما بسیاری از لکه ها را قبل از اینکه در منافذ ریز مینای دندان شما مستقر شوند، شستشو می دهد.

بیشتر بخوانید  علت فرسایش مینای دندان

2. سیگار نکشید

محصولات تنباکو – به ویژه کشیدن سیگار- واقعاً روی دندان ها و لثه های شما تأثیر می گذارد.

 لکه عمیقاً در ساختار دندان شما قرار می گیرد و یکی از سخت ترین انواع تغییر رنگ برای سفید کردن دندان ها است. همین حالا یکی از بهترین زمان‌ها برای کنار گذاشتن این عادت برای همیشه است.

 

3. با نی بنوشید

وقتی نوشیدنی‌های شما مستقیماً از روی دندان‌های جلوی بالایی شما عبور می‌کنند، تقریبا غیرممکن است که آن ناحیه را لکه دار نکنند! در بین جلسات حرفه‌ای سفید کردن دندان، نوشیدن نوشیدنی با نی را به یک عادت تبدیل کنید تا لبخندتان روشن‌تر بماند.

  1. برنامه ریزی منظم برای جرمگیری دندان ها

مطمئن شوید که حداقل دو بار در سال برای معاینه و تمیز کردن برنامه ریزی کرده اید. حتی اگر تجمع زیادی جرم روی دندان‌هایتان ندیدید، باز هم این احتمال وجود دارد. بعلاوه، متخصص بهداشت شما می تواند مینای دندان شما را صیقل دهد تا لایه های ریز تجمع را از بین ببرد .

سفید کردن بیش از حد دندان

سفید کردن بیش از حد دندان

هر چند وقت یکبار می توانید دندان های خود را سفید کنید؟ بسته به رژیم غذایی و سبک زندگی، برای 1تا 2 بار در سال برنامه ریزی کنید. اگر دائماً دندان‌هایتان را سفید می‌کنید و نتایج مورد نظرتان را نمی‌بینید، به یاد داشته باشید که سلامت دندان شما مهمتر از سفیدی دندان های شماست!

 

تعیین اینکه چند وقت یکبار به درمان های حرفه ای سفید کننده دندان نیاز است

درمان سفید کردن دندان اغلب با ارزیابی دهان بیمار توسط دندانپزشک شروع می شود. مواد سفید کننده مانند پراکسید هیدروژن که دندانپزشکان برای سفید کردن دندان ها استفاده می کنند می توانند به طور موقت مینای دندان را ضعیف کنند. این معمولاً مشکل بزرگی نیست زیرا معمولاً فقط به مدت چند روز منجر به حساسیت موقت دندان ها می شود. مشکلات معمولاً زمانی به وجود می آیند که یک بیمار قبلاً به دلیل پوسیدگی دندان، فرسایش دندان یا نمایان شدن ریشه دندان به دلیل بیماری لثه، مینای دندان ضعیف شده داشته باشد.

درمان های حرفه ای سفید کردن دندان معمولا بیش از یک بار در سال انجام نمی شود. این درمان ها شامل استفاده از عوامل سفید کننده قوی است. زیاده روی در این درمان ها می تواند منجر به آسیب دائمی به مینای دندان شود.

بیشتر بخوانید  بلیچینگ دندان در شهریار (دندانپزشکی قدس)

درمان‌های سفیدکننده معمولاً شامل استفاده از سینی‌های دهانی سفارشی برای پوشاندن یکنواخت دندان‌های بیمار با ماده سفیدکننده است. این سینی ها با قالبگیری از دندان های بیمار ساخته می شوند. دندانپزشک از آنها می خواهد قالب را گاز بگیرند که اثری از دندان هایشان باقی می ماند. اثر به یک آزمایشگاه دندانپزشکی فرستاده می شود که در آن سینی های دهان سفارشی ساخته می شود. این فرآیند حدود دو هفته طول می کشد تا محصول نهایی به دندانپزشک برگردد.

در طول درمان سفید کردن دندان ، دندانپزشک پس از پخش ماده سفید کننده روی سینی دهانی، از بیمار می خواهد گاز بگیرد. بیمار سینی را تا یک ساعت بعد در دهان خود نگه می دارد. بیماران پس از عمل باید دندان های سفیدتری داشته باشند و بسیاری از بیماران پس از یک جلسه از رنگ دندان های خود راضی هستند.

بیمارانی که تحت درمان های حرفه ای سفید کننده قرار می گیرند، معمولاً مجاز به استفاده از کیت های سفید کننده در خانه برای لمس هستند. این کیت‌های خانگی با مواد سفیدکننده با غلظت کمتر عرضه می‌شوند، بنابراین تأثیر زیادی روی مینای دندان ندارند.

 

سفید نگه داشتن دندان ها بعد از درمان های سفید کننده

متأسفانه، دندان‌ها فقط به این دلیل که فرد تحت درمان‌های سفیدکننده قرار می‌گیرد، سفید نمی‌ماند. دندان های فرد همچنان در معرض چیزهایی مانند قهوه یا شراب قرمز قرار می گیرند که می توانند آنها را لکه دار کنند، بنابراین لکه های جدیدی به مرور زمان ایجاد می شود. برای کمک به حذف ترکیباتی که می توانند دندان ها را لکه دار کنند، آب بنوشید.

اگر نیاز به تمیز کردن منظم دندان های خود دارید، احتمالاً می دانید که فرآیند تمیز کردن دندان به خودی خود واقعاً یک کار جذاب نیست. با این حال، ارزش تحمل این لحظات ناراحت کننده را دارد تا از زیبایی لبخند خود را حفظ کنید و دهان خود را تمیز و سالم نگه دارید.

مزایای جلسات حرفه ای سفید کردن دندان

جلسات حرفه ای سفید کردن دندان می تواند مجموعه دندان های سفیدی را که همیشه می خواستید به شما بدهد. این شامل استفاده از محصولات حاوی مواد سفید کننده مانند پراکسید هیدروژن و هیدروژن کاربامید برای اکسید کردن لکه ها و از بین بردن آنها است. می‌پرسید تفاوت بین درمان‌های حرفه‌ای سفید کردن دندان و محصولات بی‌شماری که در داروخانه‌ها فروخته می‌شوند چیست؟.

ماندگاری نتایج درمان های سفید کردن دندان چقدر است؟

ماندگاری نتایج درمان های سفید کردن دندان چقدر است؟

درمان‌های سفید کردن دندان سریع‌ترین راه برای بهبود چشمگیر رنگ دندان‌ها هستند و بسته به اینکه فرد چقدر از دهان خود مراقبت می‌کند، نتایج می‌تواند تا سال‌ها باقی بماند. این درمان ها با استفاده از مواد شیمیایی با خاصیت سفید کنندگی مانند هیدروژن کاربامید و پراکسید هیدروژن انجام می شود. عوامل سفید کننده می توانند لکه ها را از قسمت بیرونی پاک کنند.

بیشتر بخوانید  بلیچینگ دندان در قلعه حسن خان

سفید کردن دندان یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای روشن کردن لبخند است، اما آیا این روش برای همیشه ماندگار است؟

اکثر مردم خواهان لبخندی درخشان هستند، اما متأسفانه تعدادی از عوامل وجود دارد که می تواند باعث تغییر رنگ دندان ها با افزایش سن شود. خوشبختانه، درمان های زیبایی مانند سفید کردن به طور کلی برای خلاص شدن از شر لکه ها و بهبود ظاهر کلی دندان ها بسیار خوب عمل می کنند.

سفید کردن دندان چقدر طول می کشد؟

با رعایت بهداشت دهان و دندان، این امکان وجود دارد که نتایج یک درمان حرفه ای سفید کردن دندان بین شش ماه تا یک سال باقی بماند. طول عمر نتایج شما به عواملی از جمله عادات بهداشتی دندان شما، نوع غذاها و نوشیدنی هایی که اغلب از آن ها لذت می برید و اینکه آیا سیگار می کشید بستگی دارد. برای اینکه واقعا لبخند سفید خود را حفظ کنید، توصیه می کنیم که به طور منظم برای درمان های بعدی مراجعه کنید.

 

چگونه می توانم نتایج سفید کردن دندان را طولانی تر کنم؟

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید دندان‌هایتان را برای مدت طولانی‌تری درخشان و سالم نگه دارید، متعهد شدن به یک روال بهداشت دهان و دندان است. این بدان معناست که حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید. ما همچنین شما را تشویق می کنیم که برای معاینات منظم دندانپزشکی و جرمگیری حرفه ای به دندانپزشک مراجعه کنید.

اگر سیگار می کشید، توصیه می کنیم سعی کنید این عادت را ترک کنید. تنباکو یکی از دلایل اصلی تغییر رنگ و لکه است. مقادیر زیاد الکل نیز می تواند باعث تغییر رنگ شود، بنابراین سعی کنید از نوشیدنی های گازدار در حد اعتدال لذت ببرید.

غذاها و نوشیدنی هایی که می توانند منجر به ایجاد لک شوند عبارتند از قهوه، چای و انواع توت های تیره مانند گیلاس و زغال اخته. سس‌های خاصی مانند سویا و سس کاری نیز می‌توانند روی دندان‌ها اثر بگذارند. از این غذاها و نوشیدنی ها در حد اعتدال کم مصرف کنید و اگر آنها را مصرف کردید، پس از آن دهان خود را با آب بشویید تا مدت زمان تماس آنها با دندان هایتان محدود شود.

 

اطلاعات نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

پست های مرتبط

پیمایش به بالا
به بالا بروید